شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قم#آیت الله#قطر#آیت الله هاشمی#آبان

هواپیماربایی و تیراندازی از دو طرف به روایت آیت الله هاشمی /فاطی خودش را از قطر به قم رساند و خیلی گریه می‌کرد

هواپیماربایی و تیراندازی از دو طرف به روایت آیت الله هاشمی /فاطی خودش را از قطر به قم رساند و خیلی گریه می‌کرد

هاشمی‌رفسنجانی بیست و پنجم آبان ۱۳۷۹ در مورد مرگ ناگهانی خواهرش نوشته‌ و به خبر هواپیماربایی نیز اشاره کرده‌است.

متن کامل خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی را در ۲۵ آبان ۱۳۷۹ می‌خوانید.

به منزل مرحومه همشیره فاطمه رفتم. اقوام جمع بودند و عزاداری داشتند. جنازه هم در وسط اتاق بود؛ همان‌جایی که چند سال پیش، جنازه حاجیه والده بود. تأثر شدیدتر شد. کسالت قلبی داشتند، ولی خطرناک به نظر نمی‌رسید. چند روز قبل، همشیره فاطمه به منزل‌مان آمدند. از نوق برگشته بودند. برای ضبط پسته رفته بودند. گفتند، حدود ۵۰۰ من پسته داشته‌اند و برنامه سفر به مشهد و عُمره دارند. اخوی محمد، از قول همشیره طیبه که همسفر ایشان بوده، نقل کرد که به محض نشستن هواپیما در فرودگاه تهران، قرصی خوردند و بدون هیچ صدایی، یک‌دفعه سرشان‌ کنارشان کج شده. دکتر آمد و گفت، سکته کرده و از دنیا رفته‌اند.

اخوی محمد، به سرعت به فرودگاه رفته و با دیدن منظره، خودش دچار درد دست‌ها و سینه و پشت شده که خطرناک است. فوراً در فرودگاه، کپسول اکسیژن وصل کرده‌اند و راحت شده. جنازه را تا کناره آمبولانس در خیابان سعادت‌آباد تشییع کردیم که به مسجد ببرند و از آنجا با تشییع به قم بردند. اقوام رفتند. ترتیب گرفتن قبر در مقبره پروین [اعتصامی]، در صحن [حضرت معصومه‌(س)] را محسن تلفنی داده بود؛ بعداً خبر دادند که در قم، آیت‌الله [علی] مشکینی [رئیس مجلس خبرگان رهبری]، نماز میت را خوانده‌اند. عفت و همراهان، شب از قم مراجعت کردند و جریان کارها را تعریف کردند. خوب برگزار شده. فاطی هم که [برای اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی] به قطر رفته بود، خودش را به قم رسانده بود و خیلی گریه می‌کرد.

اخبار هواپیماربایی منتشر شده؛ می‌گویند گروه هواپیماربا ۱۵ نفر بوده‌اند و در هواپیما تیراندازی از دو طرف شده است. دو نفر از گارد و چند نفر از آنها، زخمی و همگی بازداشت شده‌اند. در فلسطین، امروز هم شش نفر شهید شده‌اند.

۲۱۹۲۱۹