شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی

برقی ها شهر را از آلودگی نجات می دهند/ راه‌حل رفع ناترازی برق اعلام شد

اقتصاد برقی ها شهر را از آلودگی نجات می دهند/ راه‌حل رفع ناترازی برق اعلام شد

رئیس پژوهشگاه نیرو گفت: تنها راه رهایی از آلودگی هوا برقی سازی شهر است که در این راستا نیز تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند را مورد حمایت قرار داده‌ایم و در موضوعاتی که مربوط به حوزه انرژی می‌شود برنامه‌هایی را در نظر داریم.

دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو و بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق با حضور حداکثری خودروها و موتورسیکلت های برقی در حال برگزاری است و با توجه به اینکه این روزها آلودگی هوا شدت بیشتری پیدا کرده است این امید به وجود آمده است که در آینده شاید برقی ها بتوانند شهر را از آلودگی نجات دهند.

مجید عمیدپور امروز در حاشیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیر هوشمندسازی بر صنعت برق اظهار کرد: اگر هوشمند سازی روند خوبی داشته باشد می‌توانیم ناترازی‌ها را به حداقل برسانیم.

به گفته وی مدیریت مصرف در سال جاری موجب شد که با خاموشی مواجه نشویم و اکنون نیز می‌توان گفت که با هوشمند سازی می‌توانیم ۱۰ هزار مگاوات ناترازی موجود را متوازن کنیم که عزم جدی در این حوزه وجود دارد.

رئیس پژوهشگاه نیرو در پاسخ به سوال دیگر در خصوص برنامه‌ها و کارهای مطالعاتی انجام شده برای توسعه انرژی‌های تجدید پذیر گفت: آنچه که در شورای اقتصاد تصویب شده ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که ۸۵۰۰ مگاوات آن مربوط به انرژی خورشیدی است و ۳۰۰۰ مگاوات آن مربوط به انرژی بادی می‌شود و ارزیابی ما این است که در دو یا سه سال آینده با توجه به شرایط ناترازی میزان بسیار خوبی انرژی تجدیدپذیر وارد مدار شود.

به گفته وی آن چیزی که قطعا حمایت مالی خواهد شد ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات است که در این راستا ساتبا اقدامات خوبی را انجام داده و امیدواریم بخش خصوصی نیز پتانسیل اجرا داشته باشد.

عمیدپور با اشاره به اقدامات و برنامه‌های انجام شده در حوزه کاهش پرت شبکه اظهار کرد: در حوزه انتقال و توزیع مسائل روز مطرح می‌شود از ۶۰۰ فناوری جدیدی که شرکت‌های دانش بنیان ارائه داده‌اند ۱۳۰ مورد اقدامات فناورانه در حوزه فن‌بازار است که تاثیرات زیادی برای جلوگیری از اتلاف شبکه دارد.

وی با بیان این‌که حدود ۴۰ شرکت دانش بنیان طرح‌های خوبی را ارائه داده‌اند که ما حمایت از آنها را وظیفه خودمان می‌دانیم تصریح کرد: در این بین صندوق شکوفایی و نوآوری صنعت برق یک دهه سابقه دارد که در چهار حوزه مشخص صنعت برق گام برداشته است.

به گفته رئیس پژوهشگاه نیرو طبق قانون ۱۴۰۱، ۲۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه دانش بنیان صنعت آب و برق تزریق خواهد شد که ۱۰۰۰ میلیارد آن به زودی تزریق می‌شود و تاکید آن روی موضوع هوشمند سازی صنعت برق، توسعه فناوری تجدید پذیرها و موضوع مدیریت مصرف است.

عمیدپور با بیان این‌که ایجاد اکوسیستم و زیست بوم علم و فناوری در صنعت برق موضوعی است که پژوهشگاه نیرو به جد آن را دنبال می‌کند، اظهار کرد: از امسال یک حرکت جدی را آغاز کرده‌ایم و شاهد اتفاقات خوبی هستیم. در نمایشگاه امسال ۶۹۵ محصول فناورانه در فن‌بازار ارائه شده و این نخستین اقدامی است که دانش بنیان‌ها را به صنعت برق نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه هوشمند سازی تصریح کرد: یکی از کارهای جدی که دنبال می‌کنیم مدیریت مصرف است اگر هوشمند سازی ارتقاء یابد می‌توانیم مدیریت مصرف را کنترل کنیم. ۳۳ شرکت دانش بنیان در رویداد هوشمند سازی شرکت کرده‌اند و ۶۸ محصول فناورانه ارائه داده‌اند که چند محصول مورد حمایت قرار گرفته اما برای این‌که هوشمند سازی را توسعه دهیم نیازمند سرمایه سنگین هستیم اما این شرکت‌ها محصولات باقیمت پایین را ارائه می‌کنند که اولین گام که رویت‌پذیری است در این حوزه برداشته شده است.