شهر خبر

تصمیم مجلس درباره حقوق بازنشستگان و کارمندان، قانون حجاب و عفاف و شفافیت آراء به روایت نیکزاد

تصمیم مجلس درباره حقوق بازنشستگان و کارمندان، قانون حجاب و عفاف و شفافیت آراء به روایت نیکزاد

تسنیم نوشت: نیکزاد گفت: در ماه‌های باقیمانده از عمر مجلس یازدهم قرار است قانون ساماندهی کارکنان و حقوق بازنشستگان تعیین تکلیف شده و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

علی نیکزاد در دیدار مردمی خود در اردبیل، اظهار داشت: تا پایان مجلس یازدهم در کنار تصویب برنامه هفتم توسعه و بررسی بودجه سال آینده، تلاش ما بر این است تا قانون ساماندهی حقوق بازنشستگان، کارکنان دولت، اجرای دقیق رتبه‌بندی، شفافیت آرا و قانون حجاب و عفاف به صورت کامل و جامع تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: هر چند مجلس در تصویب این قوانین ماه‌های گذشته تلاش جدی انجام داده اما شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت ایراداتی به آنها وارد کرده که امیدواریم با همراهی و سعه‌صدر بیشتر این قوانین به تأیید نهایی رسیده و برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بعید است در ایام باقیمانده از مجلس یازدهم استیضاح وزیری انجام شود بلکه تعامل مجلس و دولت بر پیشبرد بهتر امور و رفع موانع است و در این زمینه همراهی خوبی را بین مجلس و دولت شاهد هستیم.

نیکزاد با تاکید بر اینکه در مجلس یازدهم سعی شد تا به نفع مردم بسیاری از قوانین اصلاح و گره‌های کشور برطرف شود، افزود: از قانون رفع تحریم‌های نظام استکباری گرفته تا حفظ منافع ملی و توجه به اقشار مختلف مردم و تسهیل‌گری در حوزه بروکراسی اداری سعی بر این بوده تا در ابعاد مختلف کارها به نحوی به پیش برود تا مردم آثار پرخیر و برکت قوانین مصوب مجلس را در زندگی خود لمس کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر چند گرانی، تورم و برخی نابسامانی‌های اقتصادی کام مردم را تلخ کرده اما در ماه‌های آینده با تلاشی که قوای سه‌گانه در ابعاد مختلف انجام خواهند داد، مردم خبرهای خوب و خوشحال‌کننده‌ای را از وضعیت رو به جلو و تعاملی با کشورهای دیگر خواهند شنید تا گره از مشکلات اقتصادی مردم به صورت عملیاتی و واقعی فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش ۱۰ برابری حقوق سربازان، تصویب قانون جوانی جمعیت و حمایت از فرزندآوری و اجرای رتبه‌بندی از دیگر اقدامات شاخص و ماندگار مجلس بود و در کنار آن تلاش شد تا با هدف حمایت از کشاورزان خرید تضمینی محصولات استراتژیک به ویژه گندم مورد توجه قرار گیرد تا کشور به استقلال واقعی اقتصادی برسد.

نیکزاد بیان کرد: در حوزه فرهنگ و معیشت مردم همچنان برخی مشکلات و نارسایی‌ها آزاردهنده است و امیدواریم با تعامل مجلس و دولت و سایر مسئولان در رده‌های مختلف بتوان گرفتاری مردم را در سال انتخابات در حوزه معیشتی و غفلت از مسائل فرهنگی رفع و رجوع کرد.

۲۷۲۷