شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#هزار تومان#کاهش قیمت

موز کیلویی ۷۰ هزار تومان / کاهش قیمت این میوه از هفته آینده

اقتصاد موز کیلویی ۷۰ هزار تومان / کاهش قیمت این میوه از هفته آینده

رئیس اتحادیه بارفروشان از ورود بار جدید موز و متعادل شدن قیمت این میوه از هفته آینده خبر داد.

قیمت موز به شدت وابسته به منطقه جغرافیایی و فصل سال است. در برخی کشورها، موز محصولی رایج و ارزان است، در حالی که در برخی دیگر، به دلیل صادرات کم و واردات زیاد، قیمت آن بالاست. عوامل دیگری مانند شرایط آب و هوایی، نوع و شیوه کشت و قابلیت دسترسی نیز می‌توانند قیمت موز را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین در فصل هایی که موز کمتر می‌روید معمولاً قیمت بالاتر است. به طور کلی، قیمت موز در بازار جهانی متغیر است و بسته به شرایط مختلف، ممکن است بسیار متفاوت باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: از هفته آینده با ورود بار جدید قیمت موز در بازار متعادل‌تر می‌شود.

مصطفی دارایی‌نژاد با بیان اینکه از کشورهای هند، اکوادور، فیلیپین و پاکستان موز وارد کشور می‌شود، گفت: موز در این هفته کیلویی ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشت که علت آن کاهش واردات موز سبز به کشور بود.

وی درباره علت این موضوع توضیح داد: مدتی به صورت فراوان موز وارد کشور شد و واردکنندگان دچار ضرر و زیان شدند و قیمت تمام شده برای آنها بیش از فروش بود و در نتیجه واردات کاهش یافت و از طرفی موز به صورت سبز وارد می‌شود که مدتی طول می‌کشد تا در گرمخانه رنگ آوری شوند.

دارایی نژاد تصریح کرد: البته سه کشتی موز در راه است و از هفته آینده قیمت‌ها متعادل می‌شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: درحال‌حاضر قیمت عمده فروشی موز اکوادور در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۶۲ تا ۶۵ هزار تومان، موز فیلیپینی ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، موز هندی نیز ۵۰ تا ۵۶ هزار تومان و موز پاکستانی ۳۵ هزار تومان است.