شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#روحانی#نماینده مجلس#مدارس

واکنش سایت روحانی به اظهارات عجیب نماینده مجلس خبرگان/ روزی که حسن روحانی گفت: «من از این توطئه نمی‌گذرم»

واکنش سایت روحانی به اظهارات عجیب نماینده مجلس خبرگان/ روزی که حسن روحانی گفت: «من از این توطئه نمی‌گذرم»

روحانی گفت: گفتند اسلام از دست رفت، گفتند تمام مدارس ما نعوذ بالله اخلاق زیر پا خواهد گذاشت، دین فراموش خواهد شد، من گفتم و باز هم می گویم هرکسی به من تهمت زده، غیبت کرده و توهین کرده، از همه گذشتم ولی از این توطئه ۲۰۳۰ نمی گذرم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری فیلمی تقطیع‌شده از سخنرانی حسن روحانی با تیتر «سند ۲۰۳۰، تاکید روحانی!» پخش شد که آیت‌الله سیدرحیم توکل، نماینده مازندران در مجلس خبرگان امروز در مصاحبه با سایت جماران درباره آن گفته است: «ایشان (روحانی) در زمانی که ریاست داشتند گفتند حتی اکثر مواد ۲۰۳۰ را اجرایی می‌کنم. بچه‌ها در همان‌جا همکاری کردند کلیپی از آنچه که ایشان در مورد برجام، تهاجم {فرهنگی} و قانون ۲۰۳۰ گفته بود، همان‌جا پشت بلندگو گذاشتند. آقای روحانی دفاع کرد، فورا رفت و دیگر ننشست. نمایندگان هم فورا از آقای رئیسی [که] نائب‌رئیس مجلس بود، اجازه گرفتند و این کلیپ‌ها را (دو بار) پخش کردند.»

اما کلیپی که پخش شد بخش تقطیع‌شده از یک سخنرانی در جلسه‌ای رسمی بوده که قبلا منتشر شده و جمله کامل روحانی نشان می‌دهد که منظور او چه بوده است؟ نگذشتن از اجرای سند ۲۰۳۰ یا نگذشتن از تهمت اجرای ۲۰۳۰؟

سایت حسن روحانی در این راستا، فیلمی از اظهارات رئیس جمهور پیشین در تاریخ ۳ خرداد سال ۹۶ منتشر کرده که روحانی در آن سال گفت: گفتند اسلام از دست رفت، گفتند تمام مدارس ما نعوذ بالله اخلاق زیر پا خواهد گذاشت، دین فراموش خواهد شد، من گفتم و باز هم می گویم هرکسی به من تهمت زده، غیبت کرده و توهین کرده، از همه گذشتم ولی از این توطئه ۲۰۳۰ نمی گذرم. چرا به معلمان و دبیران ما توهین کردید؟ چرا به دانش آموزان ما توهین کردید؟ من از ۲۰۳۰ نمی‌گذرم و تا آخر دولت دوزادهم آن را دنبال می‌کنم.

۲۱۹۲۱۹