شهر خبر

تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای این افراد / سند مالکیت برای حاشیه نشین‌ها

اقتصاد تسهیلات نوسازی بافت فرسوده برای این افراد / سند مالکیت برای حاشیه نشین‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفندماه فرصت ثبت‌نام در سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.

احیای بافت فرسوده در حاشیه شهرها یکی از موضوعاتی است که در حوزه معماری و شهرسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فعالیت هایی مانند بازسازی ساختمان ها و جایگزینی مصالح فرسوده با مصالح بهتر و پایدار، بهبود فضاهای شهری، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی و تسهیلات عمومی در محل های تاریخی، می تواند به احیای بافت فرسوده در حاشیه شهرها کمک کند و زیبایی و ارزش شهری را افزایش دهد. در نتیجه، احیای بافت فرسوده در حاشیه شهرها می تواند بهبود کیفیت زندگی ساکنین و در کل، به توسعه پایدار شهرها کمک کند.

«محمد آیینی» با اعلام برگزاری سومین جلسه از سلسله نشست‌های بررسی عملکرد اقدامات مرتبط با بازآفرینی شهری، درباره این نشست اظهارکرد: بر اساس بند «م» تبصره ۱۱ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲، متقاضیان دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین تا پایان اسفند فرصت ثبت‌نام در سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده را دارند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تاکید کرد: توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و همچنین ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، مورد تاکید دولت سیزدهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح‌داد: مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

وی ادامه‌داد: بر همین اساس، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارائه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی نسبت به ثبت تقاضای خود برای دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند. متقاضیان با ورود به این سامانه، ثبت درخواست دریافت سند ملک را انتخاب و سپس به تکمیل اطلاعات فردی و مشخصات ملک خود اقدام کنند.