شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

صنعت خودروسازی ایران متحول می شود / ورود این خودروها به خیابان ها

خودرو صنعت خودروسازی ایران متحول می شود / ورود این خودروها به خیابان ها

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از تداوم واردات خودرو‌های برقی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت بعد از آن محصولات برقی داخلی، تجاری سازی و عرضه می‌شوند.

استفاده از خودروهای برقی در دهه‌های اخیر با توجه به مزایای بسیاری که دارد، بسیار در محبوبیت افراد قرار گرفته است. مزایای استفاده از خودروهای برقی شامل کمترین آلایندگی هوا، کم‌ترین نیاز به تعمیر و نگهداری، هزینه کمتر برای سوخت و حفظ محیط زیست بهتر و ... است. از دیگر مزایا که باید به آن توجه کرد، نویز پایین خودروهای برقی است که در محیط شهری می‌تواند به نحوی بهبود وضعیت هوای شهر را به دنبال داشته باشد. در نهایت، استفاده از خودروهای الکتریکی یکی از بهترین راه‌حل‌های انتقال از حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا به شمار می‌رود.

منوچهر منطقی با بیان این که  برنامه واردات خودرو‌های برقی حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد و بعد از آن محصولات برقی داخلی، تجاری سازی و عرضه می‌شوند گفت: برای اینکه تنوع محصولات برقی در کشور افزایش یابد و مشتریان حق انتخاب داشته باشند، ابتدا کار را با واردات خودروهای برقی آغاز کردیم اما به موازات آن بنا شد تا واردکننده ها به بحث انتقال فناوری هم توجه کنند بطوریکه بتوانند با همکاری کشور مبدا، تولید مشترک داشته باشند.

وی ادامه داد: روند برقی سازی خودروها از ده  سال پیش در کشور آغاز شده است و برای همین ما امروز نمونه هایی از خودورهای برقی کاملا داخلی داریم که باید به تولید انبوه برسند.

منطقی با اشاره به رشد تولید خودرو از ابتدای سال جاری گفت: امسال ۲  خودروساز بزرگ داخلی حدود ۱۴ درصد و خودروسازان مونتاژی حدود ۷۰ درصد رشد تولید داشتند، ضمن اینکه واردات هم در حال افزایش است و با ورود خودورهای کارکرده نیز بازار متعادل خواهد شد.