شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#مجلس#رئیس جمهور#مجلس خبرگان

پخش کلیپ علیه حسن روحانی تایید شد /تعیین تکلیف آیت الله توکل برای شورای نگهبان: باید روحانی را ردصلاحیت کنید

پخش کلیپ علیه حسن روحانی تایید شد /تعیین تکلیف آیت الله توکل برای شورای نگهبان: باید روحانی را ردصلاحیت کنید

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با جماران اظهاراتی عجیب درباره رئیس جمهور پیشین مطرح کرد و به مثابه مجری تلویزیون و رحیم پور ازغدی خواستار ردصلاحیت روحانی شد.

همزمان با ثبت نام حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته روزنامه «اعتماد» در گزارشی خبر داد، «در جلسه اخیر مجلس خبرگان، آیت الله توکل، نماینده استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری پشت تریبون، اظهارات تندی را علیه حسن روحانی مطرح کرده است.» و نوشت که روحانی نیز به این سخنان پاسخ داده است.

بخش هایی از گفتگو با عضو مجلس خبرگان را بخوانید؛

حملات تند آیت الله توکل علیه حسن روحانی همزمان با حضور او در صحن مجلس خبرگان /ماجرای پخش یک کلیپ درباره سند ٢٠٣٠ /رئیس جمهور پیشین سکوت نکرد

دستور حمله و تخریب روحانی صادر شد /این جمله رئیس جمهور سابق تندروها را عصبانی کرد /مجری توهین کننده به روحانی، به تلویزیون بازگشت

ما فقط دو تا موضوع را مطرح کردیم: یکی در مورد برنامه برجام مال آقای روحانی [بود و] یکی هم در مورد عفت و حجاب که رهبری فرمودند، این کار دشمن تهاجم فرهنگی نیست، {بلکه} شبیخون فرهنگی است؛ اما ایشان(روحانی) در زمانی که ریاست داشتند گفتند حتی اکثر مواد ۲۰۳۰ را اجرایی می‌کنم . یکی این را موضوع مطرح کرده بودیم.

دوم اینکه رهبری فرمودند اگر خارجی‌ها آن برگه برجام را پاره کنند، ما برگه برجام را آتش می‌زنیم. ما این دو تا{موضوع} را اینجا مطرح کرده بودیم.

بله. همین‌طور بوده است.

اصل قضیه مشخص است و خیلی توضیح هم نیاز نیست. خیلی تند برخورد کردم؛ گفتم که خبرگان به ۸۸ نفر عمار نیازمند است که یار رهبر باشند. این حرف‌ها تضعیف رهبری بوده و ما یک خرده{این بحث ها را} پروبالش دادیم.

گفتم که خبرگان هشتاد و خُرده‌ای نفر عضو دارند، هر یک بایستی عمار رهبر باشند؛ مثل بلاگردان رهبر باید باشند. اما این حرف‌های ایشان در واقع تضعیف مقام رهبری است، نه تقویت مقام رهبری.

ایشان روز اول اجلاس، صبح تا ظهر در مجلس بودند، ولی بعد از ظهر رفتند و نطق من عصر بود. حرف‌هایم را زدم. ایشان فردا وقت گرفتند یک ربعی آمدند که دو سه جواب بدهند به آن اعتراضات من.

نه، بچه ها در همان‌جا همکاری کردند کلیپی از آنچه که ایشان در مورد برجام، تهاجم{فرهنگی} و قانون ۲۰۳۰ گفته بود، همان‌جا پشت بلندگو گذاشتند. توجیهات او غلط است. بچه‌ها صحبت‌های ایشان را دوبار از بلندگوی مجلس خبرگان پخش کردند.

آقای روحانی دفاع کرد، فورا رفت و دیگر ننشست. نمایندگان هم فورا از آقای رئیسی [که] نائب‌رئیس مجلس بود، اجازه گرفتند و این کلیپ‌ها را پخش کردند.

نه، ایشان وقتی که صحبت کرد فورا رفت و دیگر ننشست. اما بچه‌ها این کار را انجام دادند؛ دوبار آن کلیپ را پخش کردند.

به صورت اولیه، نه. حالا شاید یک حکمت‌هایی باشد که ما ندانیم. روال اول قضیه، نه؛ ایشان دیگر نمی‌تواند بیاید در خبرگان.

به نظر من، باید{ردصلاحیت}بشود.

همین مسأله ۸ سال ریاست جمهوری ایشان است.

۲۷۲۱۸