شهر خبر

ربودن هواپیمای بندرعباس ناکام ماند /زاکانی به دیدار آیت الله هاشمی رفت و گزارش داد

ربودن هواپیمای بندرعباس ناکام ماند /زاکانی به دیدار آیت الله هاشمی رفت و گزارش داد

هاشمی‌رفسنجانی بیست و دوم آبان ۱۳۷۹ در مورد نشست سازمان کنفرانس اسلامی و پیشنهادات محمد خاتمی در مورد فلسطین نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و سوم آبان ماه سا ۱۳۷۹ آمده است؛

حمله به سیدمحمد خاتمی به روایت آیت الله جنتی /پای صداوسیما و کیهان به خاطرات آیت الله هاشمی باز شد

جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران آمدند. آقای [علیرضا] زاکانی [رئیس سازمان بسیج دانشجویی]، در مورد اجلاس بسیجیان دانشگاه های کشور که روز پنجشنبه در دانشگاه شهید بهشتی تشکیل می‌شود، توضیح داد که در ۵۳ دانشگاه و ۲۸۰ دانشکده شعبه زده‌اند، تأسیس شده و گفت، وضع دانشگاه از چند ماه پیش بهتر است و بسیاری از دانشگاهیان از حرکتهای تُند چپ‌روها، زده شده‌اند؛ اینک ۵۵ درصد بی‌تفاوت، ۱۰ درصد چپ‌رو و ۲۰ درصد موافقان هستند. در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری و سرنوشت اصلاحات پیشنهادی رهبری، نظرم را خواستند. گفتم، مجلس و دولت، اعتقادی به پیشنهادات اصلاحی رهبری ندارند و فکر نمی‌کنم در این دولت به جایی برسد. برنامه اجلاس را ارائه دادند.

آقای [شاهین] نصیری‌نیا، قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان آمد؛ همراه شخصی شیرازی به نام آقای هاشمی و توضیح داد که چگونه دستش آسیب دیده و در المپیک سیدنی، نتوانسته طلا بگیرد و رو به بهبودی است. خواست که برای ورود اتومبیلی که یک نفر ایرانی در دُبی به او هدیه کرده است و نیز تهیه منزل کمک کنم. گفتند، همان ایرانی، مایل است، در شیراز مدرسه و مراکز عام‌المنفعه بسازد.

آقای [حسین] محلوجی [وزیر سابق معادن و فلزات] آمد. مطابق معمول از [سازمان] بازرسی کل کشور و دادگاه‌ها، شاکی و از وضع اقتصادی و رکود سازندگی کشور، ناراحت است و برای پذیرش معاونت اجرایی مرکز [تحقیقات] استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، مشورت کرد.

عصر اسقف پاتریارک [مارونخای چهارم]، رهبر [جهانی] کلیسای شرق آشوری، همراه نماینده ارامنه و آشوری و چند کشیش ایرانی آمد. سؤالاتی از تشکیلات و عبادات و عقایدشان کردم. گفتند، کشیش‌ها می‌توانند ازدواج کنند، ولی اسقف‌ها نمی‌توانند. رو به مشرق عبادت می‌کنند. مردم پنج بار در روز ذکر می‌گویند، ولی روحانیون مراسم مفصلی انجام می‌دهند. پنج میلیون آشوری در دنیا وجود دارد و اکثرشان در عراق‌اند. مرکز آموزش در عراق و جاهای دیگر است و خودش در آمریکاست. حضرت مسیح، نزدیک قیامت رجعت می‌کنند و بلافاصله قیامت می‌شود. تقاضا نمودند، در مورد مشکل دیه و استخدام آنها کمک‌شان کنم.

سه نفر اقدام به ربودن هواپیمای عازم بندرعباس کرده‌اند، ولی توسط گارد محافظ دستگیر شدند. دیروز هم هواپیمای روسیه را به اسرائیل بردند که در آنجا تسلیم شدند. گفته می‌شود، برای تحت‌الشعاع قراردادن اخبار اجلاس [وزیران امور خارجه] سازمان کنفرانس اسلامی در دوحه بوده است.

۲۷۲۲۰