شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#آنکارا#شکایت#ترکیه#«هیتلر#قرن#۲۱»#دادگاه#لاهه

شکایت ترکیه از «هیتلر قرن ۲۱» در دادگاه لاهه

شکایت ترکیه از «هیتلر قرن ۲۱» در دادگاه لاهه

ایسنا نوشت: حزب حاکم ترکیه اعلام کرد که آنکارا به دلیل «نسل‌کشی» فلسطینیان در نوار غزه، از بنیامین نتانیاهو به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کرده است.

وکلای حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه اعلام کردند که این کشور به دلیل جنایات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در غزه، از او به دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کرده است.

در هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که آنکارا سعی دارد رژیم صهیونیستی را «یک مجرم جنگی» بخواند و ترکیه دیگر نتانیاهو را طرف صحبت خود نخواهد دانست.

متین کولونک، وکیل حزب عدالت و توسعه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: امروز (سه‌شنبه) شکایتی در دیوان کیفری بین‌المللی در دادگاه لاهه علیه هیتلر قرن ۲۱، نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو ثبت کردیم؛ شخصی که باید به دلیل جنایاتش علیه بشریت و نسل‌کشی که در نوار غزه مرتکب شده، محاکمه شود.

کولونک با انتشار نخستین صفحه از این شکایت ۲۳ صفحه‌ای، اعلام کرد که این پرونده را به همراه دو وکیل دیگر از طریق وزارت دادگستری ترکیه به ثبت رسانده و این وزارتخانه متعاقباً سند را به دیوان کیفری بین‌المللی ارسال خواهد کرد.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

امروز (سه‌شنبه) جنگ غزه در حالی وارد سی‌ونهمین روز خود شد که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به بیمارستان‌های غزه ادامه می‌دهد. تانک‌های رژیم صهیونیستی با بهره‌گیری از پوشش هوایی هواپیماها و پهپادهای رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند تا به سمت شهر غزه پیشروی کنند، اما مقابله مقاومت فلسطین آنها را ناکام گذاشته است.

این در حالی است که به گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، تعداد شهدای این منطقه از زمان آغاز این جنگ تاکنون به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن رسیده و همچنین تعداد مجروحان به بیش از ۲۹ هزار تن افزایش یافته است.

310310