شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#انگلیس

تحریم‌های تازه آمریکا و انگلیس علیه افراد مرتبط با حماس، به بهانه ساز و کارهای تامین مالی این گروه از طریق ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا و انگلیس امروز تحریم‌هایی را علیه حماس وضع کردند. به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا ایالات متحده به همکاری با شرکای خود از جمله بریتانیا ادامه خواهد داد تا از توانایی حماس برای جمع آوری و استفاده از بودجه جلوگیری شود.

تحریم‌های تازه آمریکا و انگلیس علیه افراد مرتبط با حماس، به بهانه ساز و کارهای تامین مالی این گروه از طریق ایران
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۵۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

وزارت خزانه‌داری آمریکا و کشور انگلیس امروز سه شنبه تحریم‌ های جدیدی را به بهانه‌ های واهی و مضحک علیه مقاومت فلسطین (حماس) وضع کردند.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) با صدور بیانیه‌‌ای از وضع تحریم هایی علیه چند فرد و شرکت مرتبط با حماس خبر داد.

بهانه وزارت خزانه داری آمریکا از این اقدام؛ اعمال تحریم هایی علیه برخی از افراد مرتبط با حماس و ساز و کارهای تامین مالی این گروه از ایران ادعا شده است!

بیانیه صادره از سوی این نهاد آمریکایی اضافه می‌کند: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا سومین دور تحریم های خود را علیه افراد و نهادهای وابسته به حماس اعمال کرد.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: این اقدام مقامات کلیدی حماس و مکانیسم هایی را که ایران از طریق آنها از حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) را حمایت می کند، مشخص کرده است.

اقدام امروز با انگلیس هماهنگ شده و با هدف (!) محافظت از سیستم مالی بین‌ المللی در برابر سوء استفاده از سوی حماس و توانمندسازان آن انجام شده است!

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: وزارت امور خارجه ایالات متحد یک رهبر شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین را در این لیست قرار داده است.

از سوی دیگر بر اساس بیانیه مذکور، «جانت ال. یلن» وزیر خزانه داری آمریکا گفت: ایالات متحده به همکاری با شرکای خود از جمله بریتانیا ادامه خواهد داد تا از توانایی حماس برای جمع آوری و استفاده از بودجه بلوگیری شود.