شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#کشورهای عربی

الحوثی: بیانیه ریاض در سطح مدرسه ابتدایی بود/برخی‌ها پیشنهادات خوبی داشتند اما پذیرفته نشد

الحوثی: بیانیه ریاض در سطح مدرسه ابتدایی بود/برخی‌ها پیشنهادات خوبی داشتند اما پذیرفته نشد

ایسنا نوشت: رهبر انصارالله یمن در اظهاراتی به شدت از نشست اخیر کشورهای عربی و اسلامی در ریاض انتقاد کرد و آن در در سطح یک مدرسه ابتدایی توصیف کرد.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن امروز (سه‌شنبه) و طی سخنرانی در آستانه چهلمین روز از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: زمانی که امت اسلامی روح جهادی و عشق به شهادت را از دست بدهد از دشمن شکست خواهد خورد و متاسفانه امت ما به مرحله‌ای رسیده است که یهودیان بتوانند آن را به ذلت بکشند. موضع بیش از یک میلیارد مسلمان در خصوص مشکلات و رنج‌های هفتاد ساله ملت فلسطین، موضعی محدود و ضعیف است. غزه اکنون شاهد جنایت‌های نسل‌کشی حتی در مساجد، مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز بین المللی است که در آن‌ها پناه برده‌اند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آنچه در نوار غزه رخ می دهد نشان‌دهنده میزان مظلومیت ملت فلسطین و کوتاهی اسف‌بار عربی و اسلامی است. وجدان بسیاری از افراد امت اسلامی مرده است و صحنه‌هایی که در غزه رخ می دهد باید وجدان‌ها را بیدار کند. نوار غزه اکنون در محاصره اسرائیلی-عربی مشترک است و کشوارهای همجوار به طور جدی تلاش نمی‌کنند که غذا، دارو و نیازهای انسانی به آن منطقه برسد.

الحوثی با انتقاد شدید از کشورهای عربی گفت: نظام‌های عربی جدیت و اراده برای اقدام جدی در خصوص غزه را ندارند. نشست سران عربی و اسلامی به‌رغم آن‌که ۵۷ کشور در آن شرکت داشتند اما موضع و یا اقدام عملی به همراه نداشت و این امر بسیار غم‌انگیز است. نشستی که می‌گویند تمام مسلمانان در آن شرکت داشتند تنها نتیجه آن مطالبه کلامی است و هیچ اقدام عملی به همراه ندارد، آیا قدرت یک میلیارد و نیم مسلمان همین است؟ ۵۷ کشور عربی و اسلامی با این وزن و جایگاه بیانیه‌ای صادر کردند که از یک مدرسه ابتدایی و یک شخص می‌تواند صادر شود.

عبدالملک بدرالدین الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی کشورها پیشنهادات بهتری داشتند که گام‌های عملی را نیز شامل می‌شد اما کشورهای دیگر و در راس آن‌ها عربستان این امر را نپذیرفت تا در نهایت یک بیانیه بسیار معمولی صادر کنند و اسرائیلی‌ها آن را به سخره بگیرند. موضع برخی کشورهای عربی حتی در سطح برخی کشورها که نه عربی هستند و نه اسلامی مانند کلمبیا و برخی کشورهای آمریکایی جنوبی هم نیست زیرا آن‌ها رژیم صهیونیستی را تحریم کردند.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: برخی کشورهای عربی نه تنها در حمایت از غزه کوتاهی می‌کنند بلکه به طور غیرعلنی با آمریکایی ها هم دست هستند تا صهیونیست‌ها هر کاری بخواهند در غزه انجام دهند. برخی کشورهای عربی می‌خواهند که غزه را از سلطه مجاهدان در بیاورند و آن را تحت سلطه مستقیم رژیم صهیونیستی و یا دولت فلسطین (تشکیلات خودگردان) قرار دهند؛ دولتی که حتی کنترل کرانه باختری را ندارد تا بتواند کنترل غزه را در دست بگیرد.

310310