شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#بازار سرمایه#هزار میلیارد تومان

چرا پول وارد بورس نمی‌شود

فردای اقتصاد: عضو موظف هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا معتقد است، افزایش یا کاهش حجم معاملات تحت تاثیر حذف محدودیت واریز وجه قرار نمی‌گیرد. در صنعت خودرو و گردشگری نیز بانک مرکزی چنین محدودیتی را حذف کرده است. با چنین رویکردی فقط ورود پول به بازار سرمایه تسهیل می‌شود اما اینکه انتظار داشته باشیم حجم معاملات در پی این مهم افزایش پیدا کند، این موضوع منتفی است.

حمید فاروقی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: یک هزار میلیارد تومانی سودهای مجامع به حساب سهامداران هر چند از دل بازار سرمایه خلق و پرداخت شد اما وضعیت به گونه‌ای است که اکنون شاهد خروج پول از بازار هستیم.

وی ادامه داد: هر چند منشا یک هزار میلیارد تومان حاصل فعالیت شرکت‌های بورسی بوده اما نمی‌توان انتظار داشت به طور مجدد این رقم به بازار سرمایه بازگردد. عوامل حاکم در بازار که سرمایه‌گذاران را مجاب به تزریق منابع خود نمی‌کند بسیار زیاد است. در اینجا مهم نیست منشا پول کجاست.

در برنامه امروز بوسان، حمید فاروقی عضو موظف هیات مدیره شرکت سبدگردان ویستا به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه سارا چلویان کارشناس تحلیل کارگزاری بانک صنعت و معدن آخرین وضعیت زنجیره فولاد را مورد بررسی قرار داد.