شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#فولاد#پایان سال#شاخص بورس

چشم‌انداز سودآوری فولاد مبارکه تا پایان سال

فردای اقتصاد: ارزندگی بازار سهام این روزها زیاد شنیده می‌شود؛ در این میان برخی معتقدند که سهام برخی از شرکت‌ها کمتر از ارزش ذاتی آن مبادله می‌شود؛ حال سوال این است که سهام فولاد مبارکه در چه وضعیتی قرار دارد؟

مهدی کویتی، معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۳، در گفت‌وگو با «فردای اقتصاد»، با انتقاد از قوانین خلق‌الساعه اظهار کرد: گاهی اجرای برخی از قوانین عطف به ماسبق هم می‌شود که آثار آن به سهامداران منتقل خواهد شد. یکی از مسائل این روزهای بازار سرمایه، این است که ارزش ذاتی برخی از شرکت‌ها بیش از میزانی است که در حال معامله است؛ بنابراین اگر سیاستگذاری اقتصادی کشور باثبات باشد، هم شاخص بورس و هم ارزش سهم شرکت‌ها رشد خوبی خواهد داشت. کویتی در این گفت‌وگو به سرمایه‌گذاری‌های جدید فولاد مبارکه به‌خصوص در حوزه انرژی اشاره کرد و اثر آن در پایداری تولید را توضیح داد.

به گفته وی، اگر عدم اطمینان‌ها از بازار کنار رود، خیلی از سهم‌ها از جمله سهم فولاد مبارکه که زیر ارزش واقعی خود در بازار معامله می‌شود، وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد. وی نسبت به عملکرد شرکت فولاد مبارکه در نیمه دوم سال خوشبین بود و پیش‌بینی کرد که در پایان سال، سود ۱۱۰ همتی محقق شود.