شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن#آمریکا

بلینکن به نارضایتی‌ها از سیاست خاورمیانه‌ای دولت بایدن اعتراف کرد

بلینکن به نارضایتی‌ها از سیاست خاورمیانه‌ای دولت بایدن اعتراف کرد

ایرنا نوشت: پس از حمایت آشکار و خصوصی صدها کارمند دولت آمریکا از آتش بس در غزه، وزیر امور خارجه این کشور قول داد به انتقادات فزاینده در وزارتخانه متبوعش نسبت به پیگیری سیاست دولت بایدن در قبال جنگ تل آویو و حماس رسیدگی کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت که تاکنون دستکم سه پیام ناشناس از جانب دیپلمات ها در انتقاد از سیاست دولت به وزیر امور خارجه ارسال شده است.

این انتقادها بر حمایت بی دریغ جو بایدن از تل آویو پس از حملات ۱۵ مهر حماس که به کشته شدن یک هزار و ۲۰۰ اسرائیلی و رقم خوردن مرگبارترین حمله تاریخ آن رژیم شد، متمرکز است.

بلینکن که به تازگی از یک سفر ۹ روزه به خاورمیانه و آسیا به واشنگتن بازگشت، دیروز (۲۲ آبان) در ایمیلی به کارمندان وزارت امور خارجه، ضمن اذعان به فشار روحی کارمندانش، بر اختلافات احتمالی سیاسی در میان سطوح گوناگون وزارت امور خارجه صحه گذاشت.

در بخشی از این نامه آمده است: می ‌دانم که ممکن است برخی در وزارتخانه با رویکردهایی که ما اتخاذ می‌کنیم مخالف باشند یا نظراتی در بهبود عملکرد ما داشته باشند. ما انجمن‌ هایی (اینترنتی) را در واشنگتن سازماندهی کرده‌ ایم تا نظرهای شما در سراسر جهان را شنیده و خواهان مشارکت صریح مدیران در این خصوص شده ایم.

به نوشته رویترز، بیش از ۵۰۰ تن از فعالان کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بایدن هفته گذشته نامه ای منتشر کرده و از رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا از آتش بس فوری در غزه حمایت کند.

رویترز به نقل از مقام های آگاه بعید دانست این اقدامات بتواند تغییری جدی در سیاست (خاورمیانه ای) بایدن ایجاد کند.

311311