شهر خبر

این صندوق مالی، خیال کسب و کارها را راحت کرد / فروش خودروهای برقی رکورد زد

اقتصاد این صندوق مالی، خیال کسب و کارها را راحت کرد / فروش خودروهای برقی رکورد زد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۲۳ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار Rho Motion، فروش خودروهای الکتریکی در سطح جهانی همچنان در حال افزایش است و چین رکورد فروش ماهانه خود را در ماه اکتبر گزارش کرده است. چین به طرح یارانه ۱۱ ساله برای خرید خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ پایان داد با این حال، برخی از مناطق در چین هنوز از طریق مواردی مانند معافیت‌های مالیاتی یا یارانه به افرادی که می‌خواهند خودروهای برقی بخرند، یارانه می‌دهند. آنها این کار را برای تشویق مردم به خرید خودروهای برقی انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش Net-Zero MSCI، پیشرفت شرکت‌های بزرگ برای کاهش انتشار کربن کند شده است و انتظار می‌رود تا آوریل ۲۰۲۶ از حداکثر میزان انتشار مجاز برای محدود کردن افزایش دمای جهانی به کمتر از ۱.۵ درجه سانتیگراد فراتر رود. این بدان معنی است که شرکت‌ها باید اقدامات قوی تری برای کاهش میزان کربن تولید شده خود انجام دهند تا از بدتر شدن تغییرات آب و هوایی جلوگیری کنند. شرکت MSCI تقریباً ۴۵۰۰ شرکت بزرگ از ۲۰ کشور مهم را بررسی کرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که گرمایش جهانی مرتبط با انتشار گازهای گلخانه‌ای شرکت‌ها از ۳ درجه در اکتبر ۲۰۲۱ به ۲.۵ درجه سانتیگراد کاهش یافته است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه نشان داد که مازاد تجاری (افزایش نسبت صادرات به واردات) اندونزی در ماه اکتبر به ۳ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش می‌یابد، زیرا انتظار می‌رود صادرات همچنان ضعیف شود. این نظرسنجی که بین ۸ تا ۱۴ نوامبر با ۱۹ اقتصاددان انجام شد، مازاد تجاری ۳ میلیارد دلاری در ماه گذشته را در مقایسه با ۳.۴۲ میلیارد دلاری در سپتامبر نشان داد. بزرگترین اقتصاد در جنوب شرقی آسیا شاهد کاهش مازاد تجاری خود در ماه‌های اخیر به دلیل کاهش قیمت کالاها و کاهش رشد اقتصاد جهانی بوده است که به میزان تقاضا (صادرات) آسیب زده است.

شرکت بین‌المللی Maike Metals که زمانی یکی از قدرتمندترین تاجران در بازار عظیم مس چین بود، پس از بیش از یک سال مبارزه با بدهی، اعلام ورشکستگی کرد. Maike شرکتی که توسط He Jinbi در دهه ۱۹۹۰ تأسیس شد و مسئول واردات بخش قابل توجهی از مس چین بود، اخیراً اعلام کرد که دادگاهی در Xi’an پرونده آن را پذیرفته است. این بدان معناست که دادگاه در مورد تعطیلی یا عدم تعطیلی شرکت تصمیم نهایی خواهد گرفت.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

تسلا، شرکت امریکایی تولید‌کننده خودروهای الکتریکی، قصد دارد میزان قطعاتی را که از هند دریافت می‌کند، افزایش دهد. پیوش گویال، وزیر تجارت هند، این خبر را در یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت و گفت که تسلا دوبرابر تعداد قطعات فعلی از هند وارد خواهد کرد. گویال پس از بازدید از تاسیسات تولید تسلا در فرمونت کالیفرنیا در پلتفرم ایکس اعلام کرد که از دیدن اسافاده روزافزون تامین‌کنندگان قطعات خودرو از محصولات هند در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی تسلا احساس افتخار می‌کند.

Barings LLC، یک شرکت سرمایه‌گذاری، در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک صندوق جدید در استرالیا است که راه متفاوتی را برای کسب‌وکارها برای دریافت بودجه در مقایسه با مراجعه به بانک و فروش اوراق قرضه، ارائه می‌دهد. این صندوق جدید گزینه‌های بیشتری را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا از روش‌های آسانتری به پول دسترسی داشته باشند. یک شرکت در تلاش است تا حدود یک سال آینده پول زیادی (تقریباً ۹۰۰ میلیون دلار) از افراد ثروتمند و سازمان‌های بزرگ دریافت کند. آنها می‌خواهند از این پول برای قرض دادن آن به سایر شرکت‌های استرالیایی که به آن نیاز دارند استفاده کنند.