شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مسکونی

مشکل زمین واحدهای مسکونی شهری حل شد / ساخت مسکن ملی سرعت می‌گیرد

اقتصاد مشکل زمین واحدهای مسکونی شهری حل شد / ساخت مسکن ملی سرعت می‌گیرد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد: این بنیاد، وارد مرحله اجرایی ساخت بیش از ۱۷۰ هزار واحد مسکن شهری شده است.

تامین زمین برای ساخت‌وساز مسکن یکی از چالش‌های مهم در حوزه مسکن است. در کشورهایی که جمعیت رو به افزایش است و نیاز به مسکن بیشتر شده است، تأمین زمین مناسب و با قیمت مناسب بسیار مهم است. برای تأمین زمین مسکن، دولت‌ها و سازمان‌های مربوطه می‌توانند به صورت مستقیم زمین را خریداری کرده و به سازندگان مسکن ارائه کنند.

به نقل از، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اجرای ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکونی در شهر‌ها توسط آن بنیاد گفت: بنیاد مسکن از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن مسئولیت ساخت بیش از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی را بعهده گرفت و پیش‌بینی می‌شود با افزایش سهم و تسهیلات، سرعت ساخت مسکن در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد افزایش یابد.

سهرابی افزود: وزارت راه و شهرسازی، در شهر‌هایی که مسئولیت ساخت بنا‌های طرح نهضت ملی مسکن بعهده بنیاد مسکن بوده، زمین برای ساخت ۲۲۷ هزار واحد را تامین کرده است.

سهرابی همکاری بانک‌ها را مناسب عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تقویت نقش بانک‌ها و پرداخت به موقع تسهیلات، ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها با حدود ۷۰ هزار و ۲۰۰ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده‌اند.

گفتنی است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده است تا برای ساخت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌ها و روستا‌ها در دولت سیزدهم مشارکت داشته باشد.