شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جلیلی#تاریخ#مجمع تشخیص

پرده برداری جلیلی از برنامه آمریکا برای جهان اسلام/ مقاومت تاریخ جدیدی را برای انقضای نظم ظالمانه رقم زد

پرده برداری جلیلی از برنامه آمریکا برای جهان اسلام/ مقاومت تاریخ جدیدی را برای انقضای نظم ظالمانه رقم زد

ایرنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که جرات مقاومت و صبر بصیر آن، سازش‌پذیری و سرکوب‌پذیری را برای همیشه باطل کرد و تاریخ جدیدی را برای انقضای نظم ظالمانه رقم زد. 

سعید جلیلی در دیدار دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به راهبرد دشمن خارجی و اذناب داخلی‌اش‌ در ترساندن مردم از مبارزه اظهار کرد: برنامه آمریکا برای جهان اسلام، انصراف از مبارزه و رضایت به اسلام لیبرال و همسو با منافع آمریکاست؛ ترس از مبارزه و ترساندن از مستکبران نقشه قدیمی شیطان است؛ «ذلکم الشیطان یخوف اولیائه».

وی افزود: برنامه دیگر آمریکا انحراف در مبارزه است؛ آمریکا با ساخت گروه‌هایی مانند داعش، رژیم صهیونیستی را نمونه‌ی درخشان دموکراسی و سپر آن و شمشیر آزادی معرفی می‌کند؛ به ‌قول «منیر شفیق» نقطه مشترک تروریست‌ها و سازشکاران، نداشتن نفس بلند در مبارزه و باور نداشتن به قدرت مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اسلام ناب محمدی(ص) به عنوان دال گفتمانی اندیشه امام خمینی(ره) تاکید کرد: امام خمینی(ره) با شناخت دقیق از اسلام لیبرال و اسلام متحجر، آن‌ها را اسلام آمریکایی نامیدند و با طرح اسلام ناب، آن‌ها و آمریکا را به چالش کشیدند.

جلیلی افزود: همت بلند و باور به قدرت ایمان مردم، دو نیروی نرم اسلام ناب است که هیچ‌گاه در بنیان ترسان تسلیم‌پذیری و ذهن پریشان تروریستی، نمی‌گنجد. امام خمینی(ره) ملت‌های مقاومت را فراتر از مرزها به همدیگر پیوند دادند و هم بر نقشه‌های کهنه استکبار و هم بر باورهای پذیرای جور جهانی خط بطلان کشیدند.

وی ادامه داد: اندیشه‌ی مقاومت، یکه‌تازی بی‌ترمز آمریکای خود برترپندار پساشوروی را به نقطه‌ی عطف افول ابرقدرت‌ها تبدیل کرد و نه‌تنها این نیروی پُر طمطراق مغرور را زمین‌گیر کرد بلکه روحیه‌ای را به کالبد منطقه دمید که دیگر نه سازش‌پذیر بود و نه سرکوب‌پذیر.

جرات مقاومت، سازش‌پذیری را باطل کرد/ برنامه آمریکا انصراف جهان اسلام از مبارزه است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در برابر یکه‌تازی‌های روزافزون آمریکا که با سستی دولت‌ها جری‌تر می‌شد، اندیشه مقاومت بود که سستی هیبت آن را برملا کرد و روند افول آمریکا و نظم صهیونیستی را کلید زد. جلیلی تاکید کرد: جرات مقاومت و صبر بصیر آن، سازش‌پذیری و سرکوب‌پذیری را برای همیشه باطل کرد و تاریخ جدیدی را برای انقضای نظم ظالمانه رقم زد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی بیان کرد: شهامت مقاومت، بلندپروازی‌های رویای آمریکایی را از قهقهه‌های بدمستانه در افغانستان و عراق به قهقهرای شکست‌های پی‌درپی در سوریه و لبنان و غزه کشاند. با طوفان مقاومت و صبر جمیل غزه حیثیت دروغین تمدن غرب و هیبت پوشالی آن فروریخت.

جلیلی گفت: آن چه امروز لباس پادشاه را انداخته و عریانی سبعیت فرعونی استکبار جهانی را برملا کرده، ناتوانی آن‌ها در تمسک به این حیثیت دروغ و هیبت پوشالی‌ است؛ نتیجه جرات و شجاعت مقاومت، ابطال همیشگی گفتمان سازش‌پذیری است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی تصریح کرد: جز جنایات عریان و وقاحت‌های بی‌پایان، نایی برای هیبت پوشالی و رویی برای حیثیت دروغین مدعیان تمدن و نظم جهان باقی نمانده است؛ آنچه نای برتری‌طلبی غربی را گرفته، عزم تکثیریافته‌ای است که یک بار از غزه و بار دیگر از یمن و لبنان و عراق سر برمی‌آورد و وقعی به زور و تزویر برترپنداران نمی‌نهد.

2323