شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#شورای شهر

تخمین درآمد شهرداری تهران از پارک کردن خودروها

تسنیم: وی در ادامه نشست خبری به موضوع فروش پارک حاشیه‌ای در پایتخت اشاره و تصریح کرد: بر اساس آماری که تهیه شده ۴۵۰ هزار خودرو در نقاط مختلف شهر تهران می‌توانند از پارک حاشیه‌ای استفاده کنند و خارج از بحثی که این موضوع خوب یا بد است باید به آن توجه داشته باشیم که به هر حال شرایطی در شهر تهران وجود دارد که نیاز داریم به پارک حاشیه‌ای توجه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به موضوع کنترل و مدیریت پارک حاشیه‌ای در شهر تهران اشاره کرد و افزود: این موضوع از دو طریق انجام می‌شود یکی از طریق عوامل انسانی دیگری از طریق امکانات و تجهیزات مکانیزه.به طوریکه در سال ۱۴۰۲ شورای شهر تهران، شهرداری تهران را مکلف کرده است که تا پایان سال ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای را در سطح شهر تهران ایجاد کند و مدیریت بر پارک حاشیه‌ای را می‌ـواند از طریق عوامل انسانی یا تجهیزات مکانیزه انجام بدهد.

وی ادامه داد: اطلاعاتی که در بخش پارک حاشیه‌ای داریم مبنی بر این است که شهرداری تهران با دو شرکت در این حوزه قرارداد به امضا رسانده است یکی از این قراردادها مربوط به تامین ماشین، نیروی انسانی و تجهیز ماشین‌ها به دوربین‌ها جهت تردد در سطح شهر تهران بوده است و قرارداد بعدی وجود دارد که در آستانه امضا شدن است. اما متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی‌های داخل شهرداری تهران این قراردادها متوقف شده است و ما شاهد فعالیت آنها در سطح شهر تهران نیستیم.

تشکری هاشمی ادامه داد: اینکه مبالغ گزافی به صورت غیرقانونی توسط برخی از افراد نیز در معابر شهر تهران دریافت شود اتفاق بسیار بدتری است و به همین جهت به نظر می‌رسد پارک حاشیه‌ای می‌تواند این اتفاقات غلط و نادرست را برطرف کند. به طوری که ما در شهر تهران شاهد هستیم که در برخی از معابر موانع فیزیکی در سطح خیابان قرار داده می‌شود و افراد در ازای پارک خودروها اقدام به دریافت پول از شهروندان می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران موظف است هر چه زودتر به پارک حاشیه‌ای سروسامان بدهد قراردادهای فسخ شده را احیا کند گفت: اجرای پارک حاشیه‌ای منجر به عدالت در برخورداری از پارک برای شهروندان خواهد شد ضمن اینکه درآمد مناسبی نیز برای شهرداری تهران به‌وجود خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران می‌تواند از محل پارک حاشیه‌ای سالیانه بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، گفت: امیدواریم شهرداری تهران بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و مصوبه شورای شهر تهران تا پایان سال ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای در شهر تهران را راه‌اندازی کند.