شهر خبر

شلیک موشک های نقطه زن ایران به «عین الاسد» به روایت سردار بلالی/ با جنگ الکترونیک «جانور قندهار» را به زانو درآوردیم

شلیک موشک های نقطه زن ایران به «عین الاسد» به روایت سردار بلالی/ با جنگ الکترونیک «جانور قندهار» را به زانو درآوردیم

ایرنا نوشت: مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: قدرت پهپادی ما به مرحله‌ای رسیده که رئیس سابق سنتکام عنوان ‌کرده که ایران برتری هوایی آمریکا را در منطقه به چالش کشیده است.

سردار سرتیپ پاسدار «علی بلالی» امروز(دوشنبه) در مراسم بزرگداشت دوازدهمین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم‌ و ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌هایی که از زمان شهید طهرانی‌مقدم در خصوص ساخت موشک آغاز شد، باعث شده تا امروز قدرتمندانه در تمام ‌حوزه‌های موشکی به چنان توانمندی‌ای برسیم که بازدارندگی ‌ایجاد کند؛ اگر طهرانی‌مقدم ‌نبود، نمی‌توانستیم این‌ صنعت را در کشور بومی‌سازی کنیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه ‌افزود: زمانی از موشک ‌«اسکاد بی» استفاده می‌کردیم، این موشک ۱۵۰۰ متر خطا داشت اما امروز موشک‌های ما نقطه‌زن شده و بُرد موشک‌ها هم از ۳۰۰ ‌متر ‌به ۲ هزار کیلومتر رسیده است؛ به عنوان مثال با موشک‌ «قیام‌» توانستیم ‌پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» را مورد اصابت قرار دهیم.

سردار حاجی زاده: آمریکا در یک شب ۳ بار با ایران مکاتبه کرد، با زبان تمنا و خواهش نه تهدید /برای همه شرایط خود را آماده کرده ایم

روایت فرمانده بلندپایه سپاه از شلیک موشک‌های نقطه‌زن جبهه مقاومت به اسرائیل

وی گفت: پایگاهی ‌که آمریکایی‌ها از آن محل برای به پرواز در آوردن پهپادهای حمله‌کننده به خودروی سردار شهید سلیمانی و همراهان‌شان استفاده کرده بودند، با موشک‌باران این ‌پایگاه، پهپادهای آن‌ها در هوا سرگردان شدند و در نهایت مجبور شدند در کویت فرود بیایند.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه پهپاد جاسوسی آمریکا را با سامانه بومی «سوم خرداد» در دریای عمان ساقط کردیم، گفت: اگر زمانی ‌که برای فراگرفتن آموزش‌های به کارگیری موشک ‌در سوریه حضور داشتیم، برای ساخت موشک‌ اقدام نمی‌کردیم، ‌امروز به توانمندی در حوزه موشکی نمی‌رسیدیم.

سردار بلالی گفت: در خصوص ساخت و به کارگیری ‌پهپاد، دانش آن در کشورمان بومی شده ‌است و به واسطه آن می‌توانیم اهداف متخاصم را بزنیم و این در حالی است ‌که زمانی ما را برای دست‌یابی به سلاح تحریم می‌کردند اما امروز در صادرات سلاح‌های ساخت داخل، تحریم ‌هستیم.

وی با بیان اینکه زمانی‌ فاقد سامانه‌های پدافندی و موشکی‌ ساخت داخل بودیم گفت: در زمان تست ساخت موتورهای ماهواره‌بر در سمنان، پرنده‌های جاسوسی آمریکا بر فراز محلی که آزمایش‌ها انجام ‌می‌شد، به راحتی حضور می‌یافتند، اما امروز دیگر چنین کاری را نمی‌توانند انجام ‌دهند زیرا می‌دانند به محض ورود به فضای کشورمان یا مورد اصابت موشک‌های پدافندی کشورمان قرار می‌گیرند یا با استفاده از جنگ الکترونیک، پرنده‌های بدون‌سرنشین آن‌ها را همانند پهپاد موسوم به «جانور قندهار»، سالم بر زمین می‌نشانیم و اطلاعات آن‌ را استخراج می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه قدرت پهپادی ما به مرحله‌ای رسیده که رئیس سابق سنتکام عنوان ‌کرده که ایران برتری هوایی آمریکا را در منطقه به چالش کشیده، افزود: جوانان کشورمان می‌توانند علم را به عمل برسانند و برای پیشرفت کشور از شهدایی همچون طهرانی‌مقدم الگو بگیرند و کشور را به چنان ‌جایگاهی برسانند که دیگران مجبور شوند برای استفاده از توانمندی‌های تولید شده، زبان فارسی را بیاموزند.

27218