شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشتریان#بازار طلا

رد پای مشتریان در بازار طلا / آخرسال بازار طلا جان می گیرد

طلا و ارز رد پای مشتریان در بازار طلا / آخرسال بازار طلا جان می گیرد

رئیس سابق اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر گفت: تأثیرات ناآرامی بر بازار طلا این روزها همانند ابتدای شروع آن نیست و بازار طلا هرچند اندک اما به کار خود ادامه می‌دهد.

قیمت طلا تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند.

در همین راستا ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در گفت‌وگو با تیتر کوتاه عنوان کرد: در روزهای ابتدای هفته نسبت به هفته قبل آرامش نسبی بر قیمت‌ها حاکم شده همچنین نوسانات شدید و التهابات بسیار کم شده است. در بخش بازار هم طی این ۲ روز به نسبت در جهت معاملات تا حدودی عرضه و تقاضا به تعادلی رسیده است. از طرفی امیدواریم که بازار مسیر آرامش و ثبات را پیش بگیرد تا شرایط برای تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، فروشندگان و کل صنعت طلا در کشور بهبود یابد؛ در این بین می‌توان گفت در روزهای ابتدای هفته صنعت طلا آرامش بیشتری را از نظر قیمتی به خود دید.

ابراهیم+محمدولی

 وی با اشاره به کاهش تقاضا تشریح کرد: با همین دو روز ثبات در قیمت طلا نمی‌توان گفت تقاضا با افزایش همراه بود. البته ردپای متقاضیان در بازار دیده می‌شود حتی اگر دادوستدی رخ ندهد افراد بازدیدی انجام می‌دهند، استعلام قیمت می‌کنند با وجود اینکه خرید هم نکنند حضور آنها حس می‌شود. در نتیجه به هر میزان که ثبات در بازار افزایش یابد بی‌شک ردپای مصرف‌کننده نیز دیده می‌شود. در این بین مسئولان اقتصادی همانند گذشته باید تلاش کنند تا آرامش به قیمت و بازار طلا بازگردد تامنجر به حضور پررنگ مشتریان در این صنعت شود. بی‌شک در پایان سال هم افراد برای سال نو مطابق سنت گذشته روی به خرید طلا می‌آورند که این امر منجر به افزایش تقاضا در انتهای سال خواهد شد. امید است ثباتی که در ابتدای هفته بر بازار طلا حاکم بود ادامه یابد تا شاهد تقاضای بیشتر باشیم.

 محمدولی در پایان گفت: زمانی که اتفاقات ناگوار نظامی در هرجای جهان رخ می‌دهد طبیعی است که کل دنیا و کشورها را به فکر فرو می‌روند و به دنبال راهکاری برای پس‌انداز و سرمایه ملی هستند پس کشورمان هم استثنا نیست. البته تأثیرات ناآرامی بر بازار طلا این روزها همانند ابتدای شروع آن نیست و بازار طلا هرچند اندک اما به کار خود ادامه می‌دهد.