شهر خبر

فشار صهیونیست‌ها بر فرانسه/ مکرون مجبور به عقب‌نشینی شد!

فشار صهیونیست‌ها بر فرانسه/ مکرون مجبور به عقب‌نشینی شد!

ایسنا نوشت: مکرون از گفته‌هایش در جریان مصاحبه با شبکه خبری بی.بی.سی درباره کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در غزه در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی عقب نشینی کرد؛ چون این اظهارات به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامده بود.

سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه با انتقادهای شدیدی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مواجه شد که ماکرون را به انجام «اشتباهی جدی» متهم کرد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی هم درباره حرف‌های ماکرون گفته بود: این گفته‌های ماکرون باعث درد و ناراحتی بیشتر در اسرائیل شده است.

روز یکشنبه رئیس جمهوری فرانسه در تماسی تلفنی با هرتزوگ، موضعش را شفاف سازی کرد و گفت:‌ قصد نداشتم اسرائیل را متهم کنم که عمدا باعث صدمه زدن به غیرنظامیان بیگناه شده است.

مکرون همچنین بر حمایتش از «حق» رژیم صهیونیستی در دفاع از خود و تعهدش برای تضمین آزادی اسیران حماس در غزه تاکید کرد و توضیح داد که گفته‌هایش بر اساس اوضاع بشری در غزه بوده است.

گزارش شده که هرتزوگ نیز به ماکرون اطمینان داده که رژیم صهیونیستی تمامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان بیگناه انجام می‌دهد.

روز جمعه مکرون به بی.بی.سی گفته بود، حمله حماس به رژیم صهیونیستی را کاملا محکوم می‌کند و همچنین این را هم بیان کرده بود که غیرنظامیان، این کودکان و زنان هستند که بمب بر سرشان ریخته می‌شود و کشته می‌شوند و این را هم مطرح کرده بود که دلیلی ندارد این اتفاق بیفتد و مشروعیتی برای آن نیست و به رژیم صهیونیستی تاکید کرد تا این روند را متوقف کند.

مکرون همچنین گفته بود که یک آتش بس انسانی تنها راه حل برای حفاظت از تمامی غیرنظامیان در غزه است.

نتانیاهو نیز به سرعت به این گفته‌ها پاسخ داده و استدلال کرده بود که رژیم صهیونیستی «به درستی هرکاری را برای کاستن از آسیب دیدن غیرنظامیان انجام می‌دهد» و به سران کشورهای غربی تاکید کرد که در مقابل فشارها برای آتش بس در غزه سر خم نکنند.

۳۱۱۳۱۱