شهر خبر

هشدار وزیر کشور به نمایندگان مجلس؛ رویکردی اتخاذ کنید که موجب کاهش مشارکت نشود

وزیر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست رویکردشان تا انتخابات به گونه‌ای باشد که باعث تقویت مشارکت شود. او گفت: انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.

هشدار وزیر کشور به نمایندگان مجلس؛ رویکردی اتخاذ کنید که موجب کاهش مشارکت نشود
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۲۲:۵۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه شورای معاونین وزارت کشور که صبح روز یکشنبه برگزار شد، گفت: وزارت کشور و ستاد انتخابات، به عنوان مجری انتخابات از همه امکانات استفاده خواهند کرد تا بر اساس چهار مولفه سلامت، امنیت، شفافیت و رقابت انتخابات اسفند به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

به گزارش ایسنا، وحیدی گفت: در دورهای گذشته گاهی مشاهده می‌شد که برخی نمایندگان سابق در دوره های نزدیک به انتخابات مسیر انتقاد از مدیران اجرایی را در پیش می‌گرفتند که این موجب کاهش مشارکت می‌شد. در این دوره انتظار می‌رود به رغم اینکه نمایندگان مجلس حق نظارت و سوال از مدیران اجرایی را دارند و انتقاد سازنده موجب رشد و بالندگی خواهد شد، اما مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.

وحیدی از همه گروه‌ها، جریان های سیاسی و شخصیت‌های تاثیرگذار خواست از امکانات و ظرفیت‌های خود برای تقویت مشارکت استفاده کنند.

وزیر کشور انتخابات در نظام مردم سالاری دینی را مظهر دموکراسی واقعی دانست و گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه ارکان نظام به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در محضر انتخاب مردم قرار دارد و آنان تعیین کننده واقعی سرنوشت خود هستند.