شهر خبر

تکذیب استفاده حماس از بیمارستان‌ها

تکذیب استفاده حماس از بیمارستان‌ها

ایرنا نوشت: یک عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های نوار غزه را که غیر نظامیان به آنها پناه برده‌اند، به بهانه دروغین بهره‌برداری نظامی از بیمارستان‌ها محکوم کرد.

به نقل از روسیا الیوم، «عزت الرشق» گفت: حمله اشغالگران به بیمارستان و غیر نظامیان پناه برده به آنها جنایت جنگی است و تلاش رژیم صهیونیستی برای سکوت رسانه‌ها درباره جنایات این رژیم ناکام مانده است و جهانیان با چشمان خود شاهد حمله رژیم اشغالگر به مراکز درمانی هستند.

وی افزود: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده بیمارستان‌ها برای عملیات نظامی یا استقرار سران حماس در آنها، دروغ و کاملا بی اساس است.

«می الکلیه» وزیر بهداشت فلسطین نیز گفت: آنچه در غزه روی می‌دهد یک فاجعه بی نظیر در تاریخ است. به طوری که رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها را به محاصره درآورده است و آنها را بمباران و تمام افراد حاضر در آنها یعنی بیماران، کادر پزشکی و آوارگان پناه گرفته در آنها را در مقابل دیدگان جهانیان قتل عام می‌کند.

نیروهای رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر بیمارستان‌های نوار غزه، از جمله بیمارستان شفا، بیمارستان کودکان رنتیسی و بیمارستان اندونزی را به طور فشرده بمباران کرده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده فعالیت در ۲۰ بیمارستان غزه به طور کامل متوقف شده است.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است. که هشت هزار نفر از آنها کودک، زن و سالخورده هستند. همچنین بیش از ۲۷ هزار فلسطینی دیگر هم زخمی شده اند.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی و پس از چند روز ورود زمینی صهیونیست ها با تانک های پیشرفته به غزه، عملا این منطقه به گورستان تانک ها و نظامیان صهیونیست تبدیل شده و رزمندگان مقاومت بیش از یکصد تانک، نفربر و خودروی زرهی پیشرفته صهیونیست ها را هدف قرار داده و خسارت های سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده اند.

310310