شهر خبر

واکنش نتانیاهو به اظهارات وزیر صهیونیست درمورد نکبت در غزه

واکنش نتانیاهو به اظهارات وزیر صهیونیست درمورد نکبت در غزه

ایسنا نوشت: پس از آنکه وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در واکنش به رخدادها در غزه، آن را نکبت غزه خواند، نخست وزیر این رژیم از وزیر صهیونیست خواست که صحبت نکند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی پیرامون نکبت غزه گفت: اگر نمی‌دانید یا نمی‌فهمید، پس صحبت نکنید و مراقب باشید.

اظهارات «آوی دیختر»، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مطرح شد. زمانی که از وی سوال شد که آیا ممکن است صحنه‌های خروج ساکنان غزه از شمال نوار غزه به جنوب آن به دلیل جنگ را با صحنه‌های نکبت ۱۹۴۸ در هنگام اشغال اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و مهاجرت ساکنانش مقایسه کرد، آوی دیختر گفت: ما واقعا در حال حاضر، شرایط را به سمت نکبت غزه سوق می‌دهیم. از نظر عملیاتی، زمانی که تعدادی زیادی از افراد میان تانک‌ها و سربازان قرار دارند، نمی‌توان جنگ را مدیریت کرد؛ آنگونه‌ای که ارتش اسرائیل می‌خواهد آن را در داخل خاک غزه مدیریت کند.

زمانی که مجدداً از دیختر پرسیده شد که آیا از «نکبت غزه» صحبت می‌کند، وی پاسخ داد: نکبت غزه ۲۰۲۳، اوضاع غزه اینگونه رقم خواهد خورد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ساکنان غزه به شهر غزه بازخواهند گشت یا خیر، گفت: نمی‌دانم این مساله در پایان چگونه ختم می‌شود، چراکه شهر غزه به مساحت یک‌سوم نوار غزه است و نیمی از ساکنان در آنجا هستند اما یک سوم مساحت غزه است.

310310