شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازارهای جهانی#دلار

عبور بازارهای جهانی از ریسک جنگ

فردای اقتصاد: این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل معتقد است، بازارهای جهانی تحت تاثیر ریسک بیشتری از جنگ قرار نخواهد گرفت. تجربه نشان می‌دهد زمانی که جنگ تجاری یا جنگی در غالب اوکراین و سوریه صورت می‌گیرد در ابتدا شاهد اثرگذاری در قیمت‌ها هستیم و در ادامه این اثر میرا می‌شود.

حسین شیبانی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: طلا برای دومین هفته متوالی نزولی است و نفت از رشدهای ابتدایی شروع جنگ هم پایین‌تر رفت.

وی افزود: حالت ثبات و سکون در اقتصادهای جهانی در حال نمایان شده است. بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که بازارهای جهانی با رونق همراه شوند.

این کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل تصریح کرد: پروند سیاست انقباضی هنوز به طور قطعی بسته نشده است. بخش زیادی از کشورها به انتهای انقباض رسیدند اما به نظر می‌رسد که آمریکا چنین سیگنالی را به طور واضح به بازار مخابره نکرده است.

این موضوع مانع از کاهش شدید نرخ دلار آمریکا می‌شود. باقی مانده دلار در غالب ارزی قوی اجازه رشد مطلوبی به بازارهای سهام و کامادیتی نمی‌دهد.

در برنامه امروز بورسان، محمد قاسمی مدیرعامل مزدکس به تشریح فرآینده توکنایز شدن سهام  در بورس تهران پرداخت. در ادامه حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل عملکرد بازارهای جهانی را بررسی کرد.