شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر#فلسطین#غزه

اظهارات تازه نتانیاهو درباره اداره نوار غزه/ تکلیف محمود عباس مشخص شد

اظهارات تازه نتانیاهو درباره اداره نوار غزه/ تکلیف محمود عباس مشخص شد

ایسنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که تشکیلات خودگردان فلسطین در مرحله پساجنگ، اداره نوار غزه را برعهده نخواهد گرفت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که در روز پس از پایان جنگ تل‌آویو کنترل امنیتی همه جانبه‌ای بر نوار غزه خواهد داشت.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، نتانیاهو در اظهاراتی مدعی شد: «این کنترل امنیتی بر نوار غزه شامل توانایی ورود هر زمانی است که بخواهیم... حماس وجود نخواهد داشت... وارد عمل می‌شویم. هیچ تشکیلات غیرنظامی (تشکیلات خودگردان فلسطین) نیز وجود نخواهد داشت که فرزندان خود را در راستای نفرت از اسرائیل، کشتن اسرائیلی‌ها و نابودی دولت اسرائیل تربیت کند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: « هیچ قدرتی نمی‌تواند به خانواده قاتلان به تعداد افرادی که کشته‌اند حقوق بدهد، امکان ندارد تشکیلاتی به ریاست (محمود عباس) در آنجا باشد که پس از گذشت بیش از ۳۰ روز هنوز حملات را محکوم نکرده‌است.»

بنیامین نتانیاهو همچنین ادعا کرد: «محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نمی‌تواند آنجا باشد. چیز دیگری باید وجود داشته باشد. ممکن است فشارهایی در این خصوص وجود داشته باشد، اما من تسلیم نخواهم شد.»

نتانیاهو در اظهارات خصمانه‌ای مدعی شد: «تا این مأموریت را تکمیل نکنیم، متوقف نخواهیم شد. این جنگ علیه حماس با تمام قدرت پیش خواهد رفت و تنها هدف آن پیروزی است و نه چیز دیگری غیر از آن. حماس نابود خواهد شد و ربوده‌شدگان باز خواهند گشت.»

وی همچنین ادعا کرد، ارتش رژیم صهیونیستی محاصره شهر غزه را تکمیل کرده و هزاران تن از نیروهای مقاومت از جمله کسانی که در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر شرکت داشتند را به شهادت رسانده‌است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «حماس کنترل شمال نوار غزه را از دست داده و هیچ مکانی برای یحیی سنوار (از رهبران این جنبش در نوار غزه) و یا حتی فرد مسلح دیگری جهت مخفی شدن وجود ندارد. همگی آنها خواهند مرد. نیروهای ما از روی زمین و زیر زمین به آنها ضربه خواهند زد و ما با تمام قدرت تا پیروزی ادامه خواهیم داد.»

وی خط و نشان‌هایش برای حزب‌الله لبنان درخصوص جنگ در جبهه شمال گفت: «ما همچنین در جبهه شمالی آماده هستیم و به حزب‌الله هشدار داده شده که خطایی نکند و وارد جنگ نشود چرا که یک اشتباه زندگی آنها خواهد بود و سرنوشت آنها را رقم خواهد زد.»

نتانیاهو درباره اسرا گفت: «بدون بازگشت ربوده‌شدگان ما آتش بسی وجود نخواهد داشت؛ اگر حرفی برای گفتن داشته باشیم به خانواده‌ها اطلاع خواهیم داد و به میز مذاکرات می‌رویم و تا آن زمان بهتر است سکوت کنیم.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این بار افزود که مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه را یوسی کوهن، رئیس سابق موساد دنبال می‌کند.

نتانیاهو از صحبت با جزئیات بیشتر درباره مذاکرات درباره زندانیان بازداشت شده در غزه خودداری کرد.

​نخست وزیر رژیم صهیونیستی خطاب به آمریکایی‌ها اظهار داشت: «شما برای هدف اصلی ما که همان نابودی جنبش حماس است، عضو شده‌اید و این هدف شما و اکثر مردم آمریکا که حامی ما هستند، نیز است و در این جنگ باید نه تنها به خاطر خودمان بلکه به خاطر شما نیز پیروز شویم.»

نتانیاهو ادعا کرد: «هیچ‌گونه فشار جهانی وجود ندارد تا جلوی فعالیت ما را در راستای دفاع از خود بگیرد. غزه، غزه‌ای بدون سلاح خواهد شد. ارتش اسرائیل به سیطره امنیتی بر نوار غزه ادامه خواهد داد. حوادث هفتم اکتبر قاطعانه ثابت کرد که ما نباید کنترل امنیتی را تحت هیچ شرایطی کاهش دهیم.»

وی درخصوص تصمیم خود درباره سیطره امنیتی گفت: «این امر بدین معناست که بتوانیم هر زمان که خواستیم وارد شویم تا کسانی که امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازند، به قتل برسانیم.»

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که آماده برعهده گرفتن مسؤولیت نوار غزه در چارچوب یک راهکار سیاسی فراگیر است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار توقف فوری تجاوزات علیه ملت فلسطین و سرعت بخشیدن به ارائه کمک‌های بشردوستانه از جمله تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، آب، سوخت و برق شد.

امروز (یکشنبه)‌ در سی و هفتمین روز جنگ غزه منابعی در نوار غزه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید و درگیری در چهار محور، بمباران نوار غزه را تشدید کرده‌است. در پی این حملات سازمان جهانی بهداشت از قطع ارتباط با افرادی که در بیمارستان الشفا در غزه با آنها تعامل داشته‌، خبر داد.

311311