شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#ایران#استانی

برپایی هفته کتاب با محوریت کودکان و نوجوانان/ تمام ایرانیان یارانه خرید کتاب دریافت می‌کنند

برپایی هفته کتاب با محوریت کودکان و نوجوانان/ تمام ایرانیان یارانه خرید کتاب دریافت می‌کنند

دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اولویت این دوره از هفته کتاب را کودک و نوجوان اعلام کرد و گفت:‌ برنامه‌های متعددی در سطح ملی، استانی و ستادی با همکاری دستگاه‌های متعدد اجرا می‌شود. اقتصاد نشر امسال به ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد و این عدد نشان‌دهنده جایگاه اقتصادی صنعت نشر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نشست خبری هفته کتاب سی‌ویکم شنبه (بیستم آبان ماه ۱۴۰۲) با حضور علی رمضانی، دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیران تشکل‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عضو شورای برنامه‌ریزی این رویداد و اصحاب رسانه برگزار شد.


علی رمضانی در این آیین ضمن مهم شمردن همراهی اصحاب رسانه با هفته کتاب عنوان کرد: ایده برگزاری نشست خبری این دوره از هفته کتاب با حضور نهادهای همکار در این رویداد فرهنگی به این دلیل بود که بیان کنیم کاری که صورت می‌گیرد متعلق به دستگاه‌ها، ‌ تشکل‌ها و نهادهای مختلف است و خوب است خودشان برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را بیان کنند.

وی ضمن ارج گذاشتن بر دستاوردهای برگزارکنندگان در ۳۰ دوره گذشته هفته کتاب ادامه داد: این بنا امروز به سی‌ویکمین پله خود می‌رسد؛ «آینده خواندنی است» شعاری بود که امسال برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد و تصمیم گرفته شد برای ایجاد فضای گفتمانی و نظری حول محور معنایی شعار، برای رویدادهای مختلف در طول سال نیز از همین شعار استفاده شود.

دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب گفت: همکاران ستاد هفته کتاب و دستگاه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و با ناشران و اندیشمندان داخلی و خارجی گفت‌وگو دارند تا جشن کتاب نیمه دوم سال در جامعه انتشار یابد.

رمضانی توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان را رویکرد سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: هفته کتاب را با عنوان «کتاب، ‌ کودک، نوجوان و دانش‌آموزان» آغاز می‌شود و هر روزِ از این هفته با عنوانی نامگذاری شده است. با کمک وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف امیدواریم امسال هفته کتاب در مدارس اتفاق‌های مثبتی رخ دهد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اضافه کرد: امیدواریم با اقدام دستگاه‌های مختلف این مفهوم، برای تقریر و تکمیل تصویر ایران فرهنگی کمک کند و مردم بیشتر درگیر هفته کتاب شوند. امیدوارم با کمک رسانه‌ها و با دستگاه‌های متولی در سراسر کشور این اتفاق محقق شود.

رمضانی ادامه داد:‌ استانداران سراسر کشور روئسای هفته کتاب استان‌ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دبیران هفته کتاب استان‌ها هستند. هفته کتاب با برنامه‌های ملی، دستگاهی، ستادی، استانی همراه است.

وی در بخشی از سخنانش مطرح کرد: اقدام و حرکت در مورد کتاب یک حرکت ملی و همگانی است که در حال اجراست و لازم است به همه برنامه‌ها پرداخته شود؛ یکی از برنامه‌های ملی، انتشار فراخوان «ثبت فعالیت‌های کتاب‌محور» است تا نقشه و اطلسی از فعالیت‌های کتاب‌محور داشته باشیم. «پویش ملی کتابخوانی بخوان و بگو»، برگزاری «مسابقه ملی مرورنویسی دانشجویی» و «معرفی کتاب توسط ائمه جماعات و جمعه سراسر کشور» برنامه‌هایی است که در سطح ملی اجرا می‌شود. نشست‌هایی با موضوع کتاب و تکریم و تجلیل از اقشار و ارکان مختلف کتاب مثل نویسندگان، ‌ شعرا، ‌ ناشران، ‌ کتابفروشان و سایر اجزایی که در این صنعت مشغول هستند از دیگر فعالیت‌هایی است که در هفته کتاب انجام می‌شود.

دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب همچنین یادآور شد: دیدارها و ضیافت‌های مختلف اهالی حوزه کتاب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته کتاب خواهد بود. سازمان‌های متعددی در هفته کتاب همکاری دارند و برنامه‌های متنوعی را در سطوح مختلف اجرا می‌کنند.

رمضانی از فروش حضوری کتابفروشان عضو سامانه «بازار کتاب» در هفته کتاب خبر داد و گفت:‌ فروش حضوری کتابفروشان در سامانه «بازار کتاب» در این هفته اتفاق می‌افتد؛ کتابفروشانی که عضو سامانه «بازار کتاب» هستند علاوه‌بر فروش مجازی، ‌ می‌توانند در بازه زمانی تعیین شده، فروش حضوری هم داشته باشند و برای همه ایرانیان، یارانه خرید کتاب پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به برگزاری اختتامیه دومین دوره مسابقه «روایت نویسی پیاده‌روی زیارت اربعین» اشاره کرد و گفت: اختتامیه و اعلام برگزیدگان سومین دوره «جایزه گلستان» که توسط حجت‌الاسلام محمدرضا زائری پایه‌گذاری و پیگیری شد نیز در هفته کتاب برگزار می‌شود. همچنین پویش «سطر سطر فلسطین» از دیگر برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت:‌ حتما تلاش کنید در صفحه اول رسانه خود بخش ویژه‌ای را به اخبار حوزه کتاب اختصاص دهید و درگاهی ویژه برای این هفته ایجاد کنید. با عناصر مختلفی که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعال هستند گفت‌وگوهایی را انجام دهید و آمارهایی را که در حوزه کتاب منتشر می‌شود، بازتاب دهید تا تصویر کامل و دقیقی از حوزه نشر کشور تصویر شود.

علی رمضانی در پایان سخنان خود تأکید کرد: با آهنگی که انتشار کتاب در کشور دارد، ‌ امسال مجموع اقتصاد صنعت نشر از منظر تولید به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این عدد با همه مسائل این صنعت و اتفاقات اقتصادی کشور موضوع قابل توجهی است.

محمدرضا هراتی؛ معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این نشست به اجرای برنامه «هُدهُد سفید» با محوریت کودک و نوجوان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: توجه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر کودک و نوجوان است و در برنامه‌ هدهد سفید در چهار بخش به این گروه سنی می‌پردازد.

وی ادامه داد: مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی هر شهر در هفته کتاب با حضور در نماز جمعه‌ برنامه‌های یکسال گذشته خود را تشریح می‌کنند. فراخوان برنامه بین‌المللی «کارتون کتاب» نیز از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است. همچنین ۲۱ کتابخانه در شهرهای مختلف کشور و به صورت ثابت و سیار افتتاح خواهد شد.

هراتی با اشاره به پویش «کتاب دانایی است»، گفت: این پویش امسال ضریب خواهد یافت. طبق برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در محافل ادبی برنامه اهدای کتاب خواهیم داشت و نشست‌های ادبی مختلفی را هم توسط اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار خواهیم کرد.

وی از کتابت قرآن کریم توسط اعضای کودک و نوجوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و افزود: ترجمه قرآن و تهذیب آن توسط اعضای کودک و نوجوان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود. مدارس و مجموعه‌های پژوهشی در این دوره از هفته کتاب با بازدید و حضور در کتابخانه‌ها از خدمات جدید کتابخانه‌های عمومی کشور مطلع خواهند شد. هم اکنون خدمت جدید در کتابخانه‌ها عمومی کشور ارائه می‌شود.

هراتی به برگزاری جشن کتابخوان اشاره و در ادامه بیان کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف در سی‌ویکمین دوره هفته کتاب با برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از چرخه‌های مختلف صنعت نشر بازدید می‌کنند. رونمایی از جلد سوم «هدهد سفید» که بیش از ۵۰ درصد آن توسط اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شده از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است؛ البته جلد شانزدهم «هدهد سفید» منتشر شده است ولی باید در جلد سوم تغییراتی اعمال می‌شد.

وی افزود:‌ امسال در هفته کتاب سی‌ویکم، «کتابخانه شهر» یا کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر با معرفی ۱۰۰ عنوان کتاب در فضاهای شهری به اجرا گذاشته می‌شود. خوب است بدانید که تعداد قابل توجهی از کتابداران، دوره‌های تخصصی قصه‌گویی را گذراندند و با توجه به اتفاقات اخیر فلسطین و با همکاری بیش از هزار قصه‌گو، وقایع فلسطین برای کودکان روایت خواهد شد و همچنین پویش و مسابقه‌هایی نیز برگزار خواهیم کرد.

کاظم آرمان‌پور؛ مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی با یادآوری اینکه هفته کتاب فرصت خوبی است که کتاب و کتابخوانی در صدر اخبار قرار بگیرد، ‌ گفت: انجمن ناشران کتاب دانشگاهی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدرسه کسب و کار، آموزش یک روزه‌ای را با هدف حرفه‌ای شدن و برندسازی در صنعت نشر برگزار می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن ناشران کتاب دانشگاهی در این دوره شرکت کنند.

وی در پایان بیان کرد:‌ تقدیر از ناشران برتر دانشگاهی در این دوره از هفته کتاب از دیگر برنامه‌های انجمن ناشران دانشگاهی است؛ این انجمن سال‌های متمادی برنامه‌های متعددی را اجرا کرده و در نظر دارد تا بخشی از فعالیت‌های حوزه کتاب را در هفته پژوهش اجرا کند.

اسماعیل جانعلی‌پور؛ مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به اینکه امسال دوره آموزش کتابخوانی و روش‌های ترویج کتاب با حضور ۲۹۰هزار نفر از فرهنگیان اجرا شد، بیان کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به تعداد ۱۵هزار نفر، جامعه این دوره آموزشی هستند و در آینده نزدیک در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و با این آموزش، به کتابخوانی کمک می‌کنند.

وی در تشریح فعالیت‌های اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب گفت:‌ امسال رویداد «روستاهای دوستدار کتاب ایران» با ۱۳ جشن مردمی در روستاها برگزار خواهد شد. همچنین جشن مردمی انتخاب پایتخت کتاب ایران امسال در سمنان برگزار می‌شود. جشن و آیین مردمی «کتاب جمعه» نیز آغاز خواهد شد و همراهی مردم در رویدادهای کتاب تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

جانعلی‌پور گفت:‌ شبکه کتابخوانی، جام کتاب و باشگاه‌های کتابخوانی امسال تقویت خواهند شد و سامانه «جام باشگاه‌های کتابخوانی» در هفته کتاب رونمایی می‌شود. در پایان این دوره نیز باشگاه‌های برتر معرفی خواهند شد.

فتح‌الله فروغی؛ رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان بیان کرد: انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان هفته کتاب را یک سال تلقی می‌کند و آن را یک حرکت برای فرایندی مستمر با پشتوانه‌های مردمی می‌داند. هفته کتاب آنگاه هفته کتاب خواهد بود که همه عناصر درگیر در حوزه کتاب در آن مشارکت داشته باشند. به جا نیست که بخواهیم هفته کتاب یک متولی دولتی یا خصوصی داشته باشد.

وی تأکید کرد: بر اساس تعریف انجمن ناشران کتاب کودک و نوجوان، هفته کتاب متعلق به همه جامعه است و همه عناصر درگیر در این موضوع باید مشارکت داشته باشند تا بتوانیم نتایج پربار و ثمربخش را محقق کنیم. طبیعتاً در هفته کتاب باید گزارش‌های فعالیت‌های کتابی را ارائه دهیم و بر هفته کتاب پایانی متصور نیست. جامعه و خوانندگان طیف ارزشمند هفته کتاب هستند و باید در خدمت آنها باشیم. در این صورت آنها مشوق ما برای تولید آثار موثر خواهند بود.

فروغی ضمن تشریح برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان اعلام کرد: برنامه‌های انجمن در طی سال اجرا می‌شود و چند برنامه نیز در هفته کتاب در دستور کار قرار دارد که نشستی برای آشنایی همکاران با قوانین و مقررات مالیاتی، آسیب‌شناسی کتاب رفتاری کودک، نشست «بایدها و نبایدها در حوزه ترجمه کتاب کودک»، کارگاه «زندگی و حقوق کودکان در عصر دیجیتال» و «چالش‌های چرخه فروش کتاب‌ کودک و نوجوان» از جمله این برنامه‌ها است.

در ادامه این نشست، فروهر معدنی؛ مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رابطه با برنامه‌های این نهاد در هفته کتاب سال توضیح داد و گفت: توسعه و ترویج کتابخوانی مورد توجه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور قرار دارد. در هفته کتاب نیز برنامه‌هایی همچون پویش ملی کتابخوانی، روی خط کتاب، به وقت کتاب، ۱۰۰ ثانیه با کتاب، اختتامیه دومین جایزه کتاب مرغک با تقدیر از برگزیدگان کتاب‌های ماه و سال کودک با معرفی ۷۰۰ کتاب برتر برای والدین برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: برنامه «دو پنجره» با محور تحلیل کتاب توسط کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد. رونمایی از کتاب، جشنواره استانی کتاب و کتابخوانی با حضور قصه‌گویان در استان‌های کشور، نمایشگاه و نشست‌های تخصصی کتاب، افتتاحیه باشگاه‌های ادبی قاف، جشن‌های کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان‌ها، صمیمانه با کتاب، جشن استقبال از کتاب و... از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در این دوره از هفته کتاب است.

جشنواره کتاب و رسانه به ویترین کتابفروشی به عنوان یک رسانه نگاه می‌کند
سیاوش صلواتیان؛ دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره کتاب و رسانه نیز در این نشست جزئیات برگزاری این دوره از جشنواره را تشریح کرد و افزود: رسانه بال پرواز کتاب به خانه‌های مردم است و اگر رسانه نباشد بسیاری از فعالیت‌های حوزه کتاب ابتر خواهد بود. خانه کتاب و ادبیات ایران در دو دوره اخیر این جشنواره تلاش می‌کند این جشنواره را از جشنواره‌ای کم توجه به یک جشنواره جدی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه توجه به رسانه‌ها وظیفه ذاتی خانه کتاب و ادبیات ایران است، بیان کرد: رسانه روز به روز جایگاه خودش را در حوزه کتاب بیشتر پیدا می‌کند. می‌توانید هرگونه تولید رسانه‌ای را به آدرس جشنواره ارسال کنید. آثار در سه بخش قابل دریافت است. از اصحاب رسانه می‌خواهیم که در تمام بخش‌ها آثار خود را ارسال کنند. عکاسان از این جشنواره غافل نشوند. ما به ویترین کتابفروشی به عنوان یک رسانه نگاه می‌کنیم و جایزه ویژه‌ای برای کتابفروشی که از فضای ویترین خود به عنوان یک رسانه به درستی استفاده کرده باشد، اهدا خواهیم کرد. همچنین به فعال‌ترین ناشر در حوزه رسانه جایزه اهدا می‌کنیم. این جشنواره بهانه‌ایست که در طول سال به فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه کتاب علاقه بیشتری داشته باشیم و متعهدانه در این حوزه فعالیت کنیم.

افزایش سطح دسترسی مخاطبان مناطق محروم به کتاب‌ها و آثار حوزه دفاع مقدس
امیرشهریار امینیان؛ رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس با بیان اینکه مجمع ناشران دفاع مقدس در طول سال برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کند، بیان کرد: این انجمن برنامه‌هایی را نیز در هفته کتاب در سطح ملی تدارک دیده است. ایجاد کتابخانه در قالب طرح «شمس» و افتتاح ۲۵ پایگاه مطالعاتی جدید برای دسترسی به کتاب‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مجمع ناشران دفاع مقدس است. این پایگاه‌ها تا ۲۵۰ عنوان کتاب را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در مجمع ناشران دفاع مقدس به افزایش سطح دسترسی مخاطبان مناطق محروم به کتاب‌ها و آثار حوزه دفاع مقدس توجه داشتیم که بر اساس آن ۲۰ نقطه در استان همدان را شناسایی کردیم و در هفته کتاب به آنها کتاب اهدا خواهیم کرد. همچنین ۲۰ نقطه دیگر در استان‌های سیستان و بلوچستان، زاهدان و خراسان جنوبی را شناسایی کردیم و به آنها کتاب اهدا می‌کنیم. در این هفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشکسوتان و فعالان نشر دفاع مقدس در دهه شصت و نیمه اول دهه هفتاد دیدار خواهم کرد.

در ادامه، مسیح لهراسبی؛ مدیر امور کتابخانه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: سرود «نهضت کتابخوانی» برای اولین بار توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ساخته شده است. این سرود از سوی «کانون فرهنگی هنری عاشقان کربلا» تولید شده است. این سرود در مساجد و مراکز عمومی شهر اجرا و در شبکه‌های سراسری نیز پخش می‌شود. طرح «شنبه‌های کتاب مساجد»، معرفی کتاب به جامعه مخاطب، مسابقه کتابخوانی، جمع خوانی کتاب، نقد و بررسی کتاب از جمله برنامه‌های ما در هفته کتاب است. در مساجد سراسر کشور بسته مطالعاتی با موضوع خانواده توزیع می‌شود. کتاب و کتابخوانی را با رویکرد هنری مورد توجه دادیم. نمایشنامه‌ای بر اساس کتاب ۱۵ جلدی «سرگذشت استعمار» اجرا می‌شود.

لهراسبی گفت: حلقه دوستداران کتاب را در ۱۰۰ مسجد تهران اجرا می‌کنیم و بسته‌های آموزشی برای آنها ارسال خواهد شد. طبق توافق با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قرار است فعالیت‌های کتابی کانون‌های مساجد، معرفی کتاب‌ و مناطق کم برخوردار را مورد توجه قرار می‌دهیم. بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه مساجد ایجاد کردیم و در صدد توسعه فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان هستیم. کتابخانه‌های مساجد در هفته کتاب امسال به روز می‌شوند.

حامد علی‌اکبرزاده، رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی نیز در این نشست گفت: مهمترین کار جهاد دانشگاهی این است که یک سازمان جدید در حوزه کتاب و ترویج مطالعه تاسیس کرده است. برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه کتاب پیش از این بیشتر معطوف به تولید محتوا بود. با لطف خدا و مساعدت هیئت مدیره جهاد دانشگاهی، سازمان ترویج مطالعه و نشر جایگزین سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی شد.

وی ادامه داد: جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی مهم‌ترین برنامه هفته کتاب جهاد دانشگاهی است. ۵۵۴ اثر به دبیرخانه این جشنواره در حوزه‌های مختلف علمی ارسال شد و از مجموع این آثار ۶ اثر به عنوان اثر برگزیده معرفی خواهد شد. همچنین نشست‌های نقد و بررسی و مطالعه در دانشگاه‌های مادر کشور خواهیم داشت. در هفته کتاب پنجمین دوره نقد فصل سخن را برگزار خواهیم کرد.

رییس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی گفت: برای اولین بار طرح ملی باشگاه‌های مطالعه دانشجویان سراسر کشور را در ۱۰ استان کشور اجرا خواهیم کرد. مدرسه نویسندگی دانشجویان ایران برای اولین بار آغاز به کار خواهد کرد. ۲۰۰ دانشجو از کتابخانه‌ها و اماکن مرتبط با حوزه کتاب بازدید خواهند کرد. در جشنواره دانشگاهی کتاب سال جمهوری اسلامی از خادمان حوزه کتاب تجلیل خواهد شد. پویش رستاک با هدف جمع آوری و ارسال کتاب‌ها به مناطق محروم ۱۰ هزار عنوان کتاب را توزیع خواهد کرد. ۱۱ هزار عنوان کتاب در جهاد دانشگاهی چاپ شده و در دو سال اخیر بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب داشتیم که آمار نشر تقریبا دو برابر شده است.

در ادامه این نشست مهدی سلیمانی؛ قائم مقام مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت:‌ دیدار جمعی از ناشران با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون سال گذشته انجام می‌شود. شنبه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۱۲ به وقت قدس، شاعران و نویسندگان کشورهای اسلامی تجمعی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه برگزار می‌کنند، در این زمینه هم تلاش می‌کنیم در ایران این تجمع را به‌عنوان یک پویش بین‌المللی برگزار کنیم.


محمد راهی؛ مدیرعامل انجمن کتابفروشان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (خوشه)، گفت: به هفته کتاب همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یک فرصت توجه می‌کنیم. برگزاری نمایشگاه کتاب در مدارس، محوریت قرار دادن مساله فلسطین در برنامه‌ها، آموزش در حوزه کسب و کار و دیدار با پیشکسوتان این حوزه از دیگر برنامه‌های انجمن است. امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکی از کتابفروشی‌ها حاضر خواهد شد. کتابفروشی‌ها آماده میزبانی از دانش‌آموزان برای تورهای یک روزه کتابگردی هستند.

سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.