شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#پمپ بنزین

پشت پرده صف‌های طولانی پمپ بنزین / این پژو رکورد زد

اقتصاد پشت پرده صف‌های طولانی پمپ بنزین / این پژو رکورد زد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: یک مورد پژو در طول یکماه ۳۶۲ بار به جایگاه سوخت مراجعه و سوختگیری کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: ۱۷۰ مورد پرونده هم اکنون در حال سپری کردن مراحل اداری هستند در بین این‌ها یک مورد پژو در طول یکماه ۳۶۲ بار به جایگاه سوخت مراجعه و سوختگیری کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: یک مورد پژو در طول یکماه ۳۶۲ بار به جایگاه سوخت مراجعه و سوختگیری کرده، این‌ها عامل ایجاد صف‌های طولانی هستند.

قربانعلی مردانی بیان کرد: ۱۷۰ مورد پرونده هم اکنون در حال سپری کردن مراحل اداری هستند در بین این‌ها یک مورد پژو در طول یکماه ۳۶۲ بار به جایگاه سوخت مراجعه و سوختگیری کرده، این‌ها عامل ایجاد صف‌های طولانی هستند بارها همکاران ما تهدید شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند که در این زمینه سایر دست اندرکاران هم باید به وظیفه خود عمل کنند.

 با بیان اینکه قاچاق سوخت یکی از علل اصلی ایجاد صف‌های طولانی است، اظهار کرد: عوامل متعددی در این امر دخیل هستند که اگر هر یک از متولیان به درستی ایفای نقش کنند شاهد این معضل نخواهیم بود.

وی افزود: برای برخی تریلی‌ها و کامیون‌ها بارنامه سوری برایشان صادر می‌شود اداره متولی باید نظارت و بررسی کند چرا خودرویی که توان پیمودن مسیر را برای سوختگیری ندارد بارنامه به آن تعلق گرفته تا بر حسب آن سوخت دریافت کند در حالی که عملکرد و کارایی ندارند، این‌ها در تشکیل صف طولانی دخیل هستند.

به گفته وی؛ در سیستان و بلوچستان یکسری شرایط در کنار هم قرار گرفته و این اتفاق رخ می‌دهد در غیراینصورت ایجاد صف‌های طولانی همیشگی نیست به طور مثال اول ماه که کارت‌ها شارژ می‌شود این اتفاق پررنگ می‌شود.

وظیفه ما تامین فرآورده است نه چرایی ایجاد صف

مردانی با بیان اینکه مسئله سوخت در سیستان و بلوچستان محلی برای تامین معاش برخی از افراد شده، اذعان کرد: به طور میانگین، روزانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین تنها توسط نفتکش‌ها در مجموعه فرآورده‌های پخش نفتی زاهدان توزیع می‌شود؛ وظیفه ما تامین فرآورده است نه چرایی تشکیل ایجاد صف، اگر قرار بر نظارت باشد تمام اعضای کمیسیون کالا و قاچاق و ارز باید پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در منطقه زاهدان ۷۲ جایگاه مایع و ۲ جایگاه «سی ان جی» فعال است، افزود: هشت جایگاه سی ان جی با تجهیزات دولتی، پنج جایگاه سی ان جی با تجهیزات شخصی و ۱۴ جایگاه مایع نیز در دست اقدام است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خاطرنشان کرد: اگر برخی جایگاه‌ها با پیشرفت فیزیکی کم روبه‌رو است به آنها تذکر داده و در صورت سه بار تذکر خلع ید می‌شوند؛ نمونه آن جایگاه واگذار شده به سازمان همیاری زاهدان یا برخی جایگاه‌ها که به شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی با بیان اینکه شرکت نفت در سیستان و بلوچستان بر خلاف سایر استان‌ها به تنهایی تصمیم گیرنده نیست و بنا بر چارچوب قانونی مجوز جایگاه صادر می‌شود، گفت: مجوز ۳۰ جایگاه مایع و ۵۰ جایگاه سی ان جی «با تجهیزات دولتی رایگان که در هیچ استانی شرایط اینگونه نیست» به این استان داده شده که به بهره‌برداری رسیدن آنها چندان زمانبر نیست، این‌ها مصوبه سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان است.