شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#قبال

الیاس حضرتی، دبیر کل حزب اعتماد ملی:

فلسطین مساله همه است؛ مبادا بشریت در قبال این جنایت مدرن به بی‌تفاوتی یا کم‌عملی و انفعال متهم شود

دبیر کل حزب اعتماد ملی نوشت: فلسطین مساله همه است و همدلی با مظلومیت غزه، همدلی با انسانیت است. مهم آن است که قدمی در حد بضاعت به‌رغم دشواری‌های این روزها برداشته شود. دشواری‌ها هر چه باشد به اندازه مصیبت غزه نیست.

فلسطین مساله همه است؛ مبادا بشریت در قبال این جنایت مدرن به بی‌تفاوتی یا کم‌عملی و انفعال متهم شود
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ۱۱:۱۵:۳۳
اعتمادآنلاین |

الیاس حضرتی دبیر کل روزنامه اعتماد طی یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت: این روزها اندوه غزه، جهان را در بر گرفته است. شاید به اندازه یک سال جنگ عراق علیه ایران بر قطعه کوچک و مظلوم غزه بمب ریخته‌اند.

نیمی از شهر غزه به کلی نابود شده و بی‌شمار زنان و کودکان در برابر چشم جهانیان پرپر می‌شوند. بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد و کلیساها هدف بمباران قرار گرفته و هزاران مصدوم از کمترین امکانات درمانی برخوردار نیستند.

تنها یکصد تن از امدادگران سازمان ملل به شهادت رسیده‌اند. برخلاف تمام قوانین بین‌المللی و ارزش‌های بشری، رژیم اشغالگر برای آب و غذا و دارو و سوخت هم محدودیت گذاشته است. تماشای این صحنه‌ها، هر وجدان بیداری را به یاری می‌طلبد. باید برای عدالت کاری کرد و همانا چنان‌که از مولای‌مان علی(ع) نقل است، «بهترین عدالت یاری مظلوم است.»

فلسطین مساله همه است و همدلی با مظلومیت غزه، همدلی با انسانیت است. مهم آن است که قدمی در حد بضاعت به‌رغم دشواری‌های این روزها برداشته شود. دشواری‌ها هر چه باشد به اندازه مصیبت غزه نیست.

غفلت از آنچه امروز در غزه می‌گذرد، تمام ارزش‌های انسانی را به چالش خواهد کشید و شرمندگی انسانیت در پیشگاه تاریخ را به دنبال خواهد داشت. چند صباحی دیگر گرد و غبار این ماجراهای هولناک فرو می‌نشیند و مناقشات سیاسی کنار خواهد رفت، اما لحظه‌لحظه حوادث جگرسوز غزه ثبت و ضبط خواهد شد. افسوس بزرگی است که خدایی ناکرده، امروز گام بایسته‌ای برداشته نشود و فردا بشریت در قبال این جنایت مدرن به بی‌تفاوتی یا کم‌عملی و انفعال متهم شود.

آری، صداهای متنوع و فریادهای بلندی در جهان آغاز شده، اما هنوز کافی نیست، چراکه همچنان ستم از زمین و آسمان می‌بارد و گویی تصور می‌کنند قدرتی نیست که آتش این ظلم را فرو نشاند. حال آنکه فراتر از این بمب‌ها، خدایی هم هست.

نخبگان و مردم شریف ایران 

از شما در هر جای این کره خاکی که هستید انتظار دارم به دمی یا درمی یا قدمی یا قلمی گامی برای غزه عزیز بردارید.