شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#اندونزی#تیم فوتبال

شکست تاریخی برزیل مقابل ایران؛ غیر باور، باور پذیر شد

سعید قهرمانی
شکست تاریخی برزیل مقابل ایران؛ غیر باور، باور پذیر شد

تیم فوتبال نوجوانان ایران تیم برزیل را در رقابت های جام جهانی زیر 17 ساله های اندونزی شکست داد و ضمن تاریخ‌سازی غیرممکن و غیر باور را ممکن و باور پذیر کرد.

نتیجه ای که امروز ثبت شد نمونه های کمی در دنیا دارد و برای تماشای آن حداقل باید یک یا 2 دهه به انتظار نشست.در نمونه بزرگتر و معتبرتر، این نتیجه را می توان با پیروزی کره جنوبی برابر ایتالیا و اسپانیا در جام جهانی 2002 کره و ژاپن، همچنین پیروزی یک برصفر کره شمالی برابر ایتالیا درجام جهانی 1966 انگلیس یا پیروزی یک بر صفر کامرون مقابل آرژانتین درجام جهانی 1990 ایتالیا مقایسه کرد. بنابراین به هیچ وجه نباید این نتیجه را کم اهمیت جلوه دهیم و نادیده بگیریم.
درحال حاضر و در لیگ های معتبر اروپایی به ویژه باشگاه های مطرح و شناخته شده بارسلونا و رئال مادرید که در جهان فوتبال از آن ها به عنوان نماد فوتبال مدرن نام برده می شود از نوجوانان زیر 17 سال درحالی استفاده می شود که این بازیکنان شناخته شده و سرآمد تیم های شان نیز هستند.
بنابراین از پیروزی تیم فوتبال نوجوانان ایران مقابل برزیل که کمتر کسی در دنیا می توانست آن را پیش بینی کند، باید به عنوان نقطه عطف در فوتبال کشورمان یاد کرده آن را به افتخارات ورزشی کشورمان اضافه کنیم.
علاوه بر این، از خاطر نبریم شاگردان «حسین عبدی»مقابل برزیل تمامی معادلات جهان فوتبال را برهم زده و قهرمان دوره های مختلف جام جهانی در رده های مختلف سنی را مغلوب و افتخار بزرگی کسب کردند.
این برتری در حالی برای تیم نوجوانان ایران به دست آمد که در پایان نیمه نخست از دارنده چهار عنوان قهرمانی جهان دراین رده سنی 2 گل عقب بودیم اما در نیمه دوم آن روی دیگر ایران را به تماشا نشستیم؛ تیمی که توانست با هوشیاری و استفاده به موقع از فرصت های بدست آمده سه گل به برزیل زده و قهرمان جهان را در گام نخست ناکام بگذارد.
شیرینی نتیجه این دیدار و ارزش واقعی آن هنگامی بیشتر نمایان تر می شود که بدانیم داور هندوراسی در نیمه دوم، بدون دلیل قانع کننده بیش از 9 دقیقه وقت تلف شده گرفت تا شاید ملی پوشان برزیلی نتیجه را تغییر دهند،که نشد.
البته که خودباوری شاگردان «حسین عبدی» تنها در نیمه دوم نبود آنان در نیمه نخست نیز بدون ترس از نام و عناوین و شهرت بازیکنان حریف بازی کردند هر چند که با یک گل و یک گل به خودی دروازه شان باز شد.
نوجوانان ایران همانطور که عنوان شد بدون آنکه از حریف هراسی به دل راه دهند نیمه دوم را آغاز و در پایان پیروزی را در آغوش گرفتند نتیجه ای که تکرار آن در فوتبال در تمامی رده های سنی غیر ممکن به نظر می رسد.
در دیگر دیدار گروه C نوجوانان انگلیس تیم کالدونیا را با نتیجه پر گل 10 بر صفر مغلوب کردند.نوجوانان کشورمان در دومین دیدار خود در این گروه سه شنبه با انگلیس روبه رو خواهند شد و با برگزاری آن تکلیف صعودشان به مرحله حذفی مشخص خواهد شد.


257 251