شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#اتحادیه اروپا

بورل: انتظار نمی‌رود شکست روسیه در آینده نزدیک در اوکراین رخ دهد

بورل: انتظار نمی‌رود شکست روسیه در آینده نزدیک در اوکراین رخ دهد

ایسنا نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با گفتن این که انتظار نمی‌رود روسیه در آینده نزدیک، در جنگ اوکراین شکست بخورد، بر لزوم تداوم حمایت‌های اروپا از اوکراین تاکید کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز گفت که این نهاد اروپایی در حال حاضر، با مشکلات بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند، از جمله جنگ اوکراین با روسیه که در آن، «شکست روسیه در آینده نزدیک» انتظار نمی‌رود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، بورل در یک سخنرانی ویدیویی برای حزب سوسیالیست‌های اروپا گفت «اروپا با دو چالش روبه‌روست. اولی (جنگ) اوکراین است که انتظار نمی‌رود شکست روسیه در آن در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.»

او افزود که به‌رغم این موضوع، اتحادیه اروپا باید به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، چراکه حمایت آمریکا «به احتمال زیاد کاهش پیدا خواهد کرد.»

به نظر می‌رسد این اظهارت بورل با توجه به جنگ غزه مطرح شده است که در آن، آمریکا به حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی می‌پردازد و بر گمانه‌زنی‌ها درباره تاثیر این موضوع بر حمایت‌هایش از اوکراین افزوده است.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا همچنین گفت که دومین چالش پیش روی اروپا بحران فعلی خاورمیانه است که به گفته او ناشی از «شکست سیاسی و اخلاقی جامعه بین‌المللی است.»

متحدان غربی اوکراین در مدت کوتاهی پس از آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، تسلیحات و مهمات خود را به این کشور سرازیر کردند. پول‌های تخصیص یافته به کمک‌های مالی، انسانی و نظامی به اوکراین بالغ بر از ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است.

310310