شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کافه

روزنامه هم‌میهن:

محدودیت‌ ساعت کاری کافه‌ها؛ «از ۴ ماه پیش گفتند که فضای کافه‌ها باید خلوت شود، اما نه با ابلاغ»/ کافه را به خاطر پیرسینگ یکی از دختران پلمب کردند!

روزنامه هم میهن نوشت: یک‌بار بهانه این بود که فضای اطراف کافه شلوغ است و باید خلوت شود. یک‌بار دیگر گفتند چرا مشتریان با شلوارک می‌آیند. بار بعدی آمدند و هیچ بهانه‌ای نداشتند، یکی از دختران سالن‌کار، پیرسینگ داشت و به‌همین‌دلیل کافه ما را پلمب کردند.

محدودیت‌ ساعت کاری کافه‌ها؛ «از ۴ ماه پیش گفتند که فضای کافه‌ها باید خلوت شود، اما نه با ابلاغ»/ کافه را به خاطر پیرسینگ یکی از دختران پلمب کردند!
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۱۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن گزارش میدانی از تغییر غیررسمی ساعت کاری کافه‌ها در تهران دارد. 

به گزارش هم میهن، روی در شیشه‌ای کافه، مقوای بزرگ و سیاه‌رنگی چسبانده‌ شده است که روی آن با رنگ روشن نوشته‌اند: «ساعت کاری از ۸ صبح تا ۵ بعد‌ازظهر». برخی می‌گویند پلیس اینطور خواسته و برخی دیگر می‌گویند به‌دلیل پلمب‌های پی‌درپی است.

کافه تایپ در خیابان ایرانشهر تهران مدتی است که از رونق افتاده و دیگر خبری از انبوه مشتریان جلوی در کافه که منتظرند تا نوبت خوردن چای و شیرینی به آن‌ها برسد، نیست. شرایط کافه تایپ به کافه‌های دیگری هم سرایت کرده است.

کافه دیگری در خیابان سنایی، مدتی است که صندلی‌های بیرون کافه‌اش را جمع‌آوری کرده و چای، قهوه و شیرینی را فقط به مشتریانی می‌دهد که می‌توانند آن‌ها را در فضایی جز فضای داخلی کافه بخورند.

پیاده‌رو خیابان سنایی هم حالا خالی از جمعیت شده است. کافه شیرینی فرانسه در محدوده خیابان انقلاب تهران در صفحه توئیتر خود اعلام کرده که ساعت کاری‌ا‌ش را کم کرده است. روابط عمومی پلیس تاکید می‌کند که پلیس اماکن، دستور تازه‌ای برای کم‌کردن ساعت کاری کافه‌ها نداده است. چند کافه‌دار اما می‌گویند، مجبور شدند تا جایی که می‌توانند فضای بیرونی کافه‌ها را خلوت کنند تا کمتر پلمب شوند.

این روزنامه در ادامه به نقل از یکی از مدیران این کافه‌ها نوشته است: ترجیح دادیم کمتر باشیم تا آرامش بیشتری داشته باشیم، چند روز دیگر به روال سابق یعنی هشت صبح تا یازده شب برمی‌گردیم. 

این کافه در ماه‌های اخیر، روزهای زیادی به بهانه‌های مختلف یا تذکر گرفته یا پلمب شده، پلمب‌شدن یک‌بار ۱۷ روز و یک‌بار دیگر تا ۲۵ روز ادامه داشته است. یک‌بار بهانه این بود که فضای اطراف کافه شلوغ است و باید خلوت شود. یک‌بار دیگر گفتند چرا مشتریان با شلوارک می‌آیند. بار بعدی آمدند و هیچ بهانه‌ای نداشتند، یکی از دختران سالن‌کار، پیرسینگ داشت و به‌همین‌دلیل کافه ما را پلمب کردند. از ۴ ماه پیش به صاحبان همین کافه گفتند که فضا باید خلوت شود، اما نه با ابلاغ.