شهر خبر

حمایت یک نماینده مجلس از عملکرد هیئت‌های اجرایی و ردصلاحیت‌ها

حمایت یک نماینده مجلس از عملکرد هیئت‌های اجرایی و ردصلاحیت‌ها

فارس نوشت: رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی، به دور از هر گونه سیاسی‌کاری و با استعلام از مراجع پنج‌گانه انجام شده است.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی اظهارات درباره بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس گفت: بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی به دور از هرگونه سیاسی‌کاری انجام شده است.

وی افزود: هیات‌های اجرایی با استعلام از مراجع پنج‌گانه در مورد کاندیداها صلاحیت آنها را مورد بررسی قرار داده و نتایج را به نامزدها اعلام کرده‌اند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با وجود دقت در بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی به کاندیداهایی که صلاحیت آنها احراز نشده و یا رد صلاحیت شده، طبق قانون فرصت اعتراض داده شده و هیات‌های اجرایی موظفند تا دلایل رد صلاحیت را به صورت مکتوب به معترضین اعلام کنند.

جوکار خاطرنشان کرد: در ادامه کار بررسی صلاحیت‌ها و در مرحله بعد از بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیز با دقت صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار می‌دهد و در این مرحله نیز امکان تغییر در نتایج بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد.

وی افزود: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ۵۰ روز فرصت دارد تا صلاحیت کاندیداها را در باره کاندیداتوری در انتخابات مورد رسیدگی قرار دهد و نتیجه را به آنها اعلام کند که در این مرحله نیز کاندیداهای معترض امکان اعتراض نسبت به رای و نظر هیات مرکزی نظارت بر انتخابات را دارند و ظرفیت قانونی در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این روند کار نشان می‌دهد که کار بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور از هر گونه سیاسی‌کاری و با دقت کامل انجام می‌شود.

مراجع پنج‌گانه برای استعلام درباره صلاحیت کاندیداها عبارت است از؛ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، قوه قضائیه، فرماندهی انتظامی کل کشور و سازمان ثبت احوال.

۲۱۹۲۱۹