شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معاون وزیر#بنزین#بابت#سال آینده#وزیر نفت

معاون وزیر نفت خیال مردم را از بابت بنزین راحت کرد / وضعیت بنزین تا سال آینده

اقتصاد معاون وزیر نفت خیال مردم را از بابت بنزین راحت کرد / وضعیت بنزین تا سال آینده

معاون وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین خبر داد.

تولید بنزین به واسطه فرآیند پالایش نفت صورت می‌گیرد. عوامل مختلفی بر تولید بنزین اثر می‌گذارند که مهم‌ترین آنها شامل نوع نفت خام، فناوری و تجهیزات استفاده شده برای پالایش نفت، و استانداردهای محیط زیستی و قانونی هستند. نوع نفت خام مورد استفاده برای پالایش، سطح تصفیه مورد نیاز و هزینه‌های مربوط به تولید، بر کیفیت و قیمت بنزین تولید شده تاثیر می‌گذارند. همچنین، فناوری و تجهیزات مورد استفاده برای پالایش نفت، تأثیر قابل توجهی بر سودآوری و کیفیت بنزین تولیدی می‌گذارند. در نهایت، استانداردهای محیط زیستی و قانونی نیز بر تولید بنزین تأثیرگذار هستند و بازار بنزین را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین و سه تا ۳.۵ میلیون لیتر گازوئیل (نفت‌گاز) تا اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۳ خبر داد.

«جلیل سالاری» در گفت‌وگویی افزود: ظرفیت کنونی تولید بنزین کشور روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر است که با افزایش خوراک در چند پالایشگاه، ظرفیت تولید بنزین کشور روزانه ۲ میلیون لیتر و ظرفیت گازوئیل کشور روزانه سه تا ۳.۵ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران توضیح‌داد: برنامه‌هایی داریم که بتوانیم خوراک برخی از پالایشگاه‌ها را افزایش دهیم و در این بخش سه خط لوله داریم که برای تکمیل به سرمایه‌گذاری جزئی نیاز دارند.

مصرف بنزین کشور در تابستان امسال اعدادی نظیر ۱۲۷ میلیون لیتر را ثبت کرده بود، اما سالاری در سوم آبان امسال گفت: موازنه تولید و مصرف بنزین در کشور برقرار است و با ورود به نیمه دوم سال، مصرف بنزین روند کاهشی داشته است.