شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

حماس بیشتر قدرت خود را حفظ کرده‌ است/ رژیم صهیونیستی توان مقابله با جنبش را ندارد

حماس بیشتر قدرت خود را حفظ کرده‌ است/ رژیم صهیونیستی توان مقابله با جنبش را ندارد

ایسنا نوشت: پایگاه خبری المانیتور به نقل از برخی نظامیان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جنبش حماس هنوز بیشتر نیروهای خود را حفظ کرده‌است.

 پایگاه خبری المانتیور اعلام کرد، با وجود حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر، سران صهیونیست اذعان دارند که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با وجود تخریب زیرساخت‌ها در شمال نوار غزه، هنوز تا نقطه فروپاشی فاصله دارد.

یک نظامی عالی رتبه رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود، به المانیتور گفت، «جنبش هنوز بیشتر قدرت خود را حفظ کرده‌است».

این منبع در ادامه گفت: نیروهای جنبش زیر زمین پنهان هستند و می‌تواند از طریق شبکه گسترده تونل‌هایی که زیر غزه حفر کردند، بین جنوب و شمال نوار غزه جابه‌جا شوند.

این افسر ارتش رژیم صهیونیستی افزود: این ساختار فرماندهی حماس است که بیشترین فشار آسیب را تاکنون متحمل شده در حالی که بیشتر نیروهای این جنبش که تعدادشان ۲۰ هزار تن برآورد می‌شود، آسیبی ندیده‌اند.

کارشناسان نظامی نیز بر این باور هستند که نابودی حماس از منظر نظامی کار آسانی نیست چراکه گروه‌های مقاومت هنوز قادر به جنگیدن هستند و نابود کردن آنها ماه‌ها و حتی به گفته برخی تحلیلگران چندین سال زمان خواهد برد.

این منبع افزود: «حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه می‌تواند به جنبش حماس و زیرساخت‌های آن آسیبی را وارد کند، اما هرگز نمی‌تواند ایدئولوژی حماس را نابود کند.»

ارتش رژیم صهیونیستی از ۳۶ روز قبل جنگی هوایی، زمینی و دریایی را علیه غزه آغاز کرده که طی آن برخی محله‌های مسکونی را بر سر ساکنان آن ویران کرده و در نتیجه این حملات وحشیانه ۱۱ هزار و ۷۸ فلسطینی به شهادت رسیدند که ۴۵۰۶ تن از آنها کودک و ۳۰۲۷ تن از آنها زن و ۶۷۸ تن دیگر سالمند بودند و همینطور در این حملات ۲۷ هزار و ۴۹۰ تن دیگر دچار جراحات مختلف شدند.

311311