شهر خبر

ثبات قیمت طلا ادامه دارد؟ / پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا

اقتصاد ثبات قیمت طلا ادامه دارد؟ / پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تثبیت قیمت ها در بازار طلا و سکه پیش بینی کرد روند کنونی ادامه داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در طلا به عنوان یک روش معمول جهت حفظ ارزش سرمایه و تنوع سبد سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. طلا به عنوان یک منبع ارزش ثابت و استقراری شناخته می‌شود و معمولاً در دوره‌های نامنظم اقتصادی به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن و پنجره یابی برای سرمایه‌گذاران عمل می‌کند.

نادر بذرافشان درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: بازار هفته بدون تقاضایی را پشت سر گذاشت  انس جهانی در روند کاهشی بود و در بازارهای داخلی باتوجه به ثبات و کاهش نرخ ارز قیمت ها را یافت..

بذرافشان گفت: انس جهانی روند کاهشی داشت و در طول هفته نرخ آن ۲۲ دلار افت کرد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در طول این هفته سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۵ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت، حباب سکه نیز ۵ میلیون و ۱۰۰ بود که ۵۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده بازار طلا و سکه نیز اظهار داشت: پس از افزایش قیمتی که سکه را به ۳۱ میلیون تومان رساند در یک ماه اخیر قیمت ها به ثبات نسبی خوبی رسیده است و در این شرایط مردم مبادلات را انجام دهند در روزهای آینده باتوجه به نبود تقاضا، اگر در بازارهای جهانی و اخبار سیاسی واقتصادی نداشته مساله خاصی رخ ندهد این روند ادامه خواهد داشت.