شهر خبر

روایت آیت‌الله هاشمی از برگزاری دادگاه اکبر گنجی و شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین/ صبح آمدند برای آزمایش وضع قند، خون گرفتند

روایت آیت‌الله هاشمی از برگزاری دادگاه اکبر گنجی و شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین/ صبح آمدند برای آزمایش وضع قند، خون گرفتند

هاشمی‌رفسنجانی نوزدهم آبان در مورد دادگاه شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین، دادگاه اکبر گنجی و اختلاف شورای نگهبان و مجلس نوشته‌ همچنین او به مساله انتخابات آمریکا نیز اشاره کرده‌است.

متن خاطرات مرحوم هاشمی رفسنجانی در این روز به شرح زیر است:

صبح آمدند و برای آزمایش وضع قند، خون گرفتند. تمام وقت فعال امروزم، صرف نوشتن مقدمه‌ای برای کتاب خاطرات سال ۱۳۶۱ شد؛ حدود ۳۰ صفحه نوشتم که مربوط به مطالب خاطرات است. الحمدلله، دیشب و امروز هم باران داشتیم. در روزنامه‌ها، هنوز توجه زیادی به اختلاف شورای نگهبان و مجلس است و حمله متقابل علیه تحرکات مجلسیان آغاز شده و رسانه‌های غربی، از مجلس حمایت می‌کنند و مجلسیان مسئله را به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده‌اند.

در گیلان، طوفان شدید داشتیم که خساراتی هم به بار آورده است. محاکمه مسافران به کنفرانس برلین هم مسئله روز است و آقای اکبر گنجی، دادگاه علنی دارد.

بالاخره بعد از مدتی تردید، دولت قطر تسلیم شد و دفتر تجاری اسرائیل در دوحه را تعطیل کرد و اعلان شد، رئیس‌جمهور ایران و ولیعهد عربستان هم در کنفرانس شرکت می‌کنند. انتخابات آمریکا به مشکل برخورد کرده؛ آرای ایالت فلوریدا که ۲۵ کارت الکترال دارد، مسئله‌آفرین ‌شده. آرا نزدیک به هم است و طرفین مدعی اکثریت‌اند، گرچه اول اعلان شد که بوش برنده است و ال‌گور و رؤسای جمهور آلمان و فرانسه و یاسر عرفات [رئیس دولت خودگردان فلسطین] هم به بوش، تبریک پیروزی گفتند، ولی تردید جدی است. دو روز است که مشغول بازشماری آرا هستند و هیئت‌های بلندپایه‌ای از دو طرف، نظارت می‌کنند.

۲۱۹۲۱۹