شهر خبر

درخواست 55 نماینده مجلس برای بررسی خارج از نوبت این لایحه مهم!

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از درخواست جمعی از نمایندگان برای بررسی خارج از نوبت لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در صحن مجلس خبر داد.

درخواست 55 نماینده مجلس برای بررسی خارج از نوبت این لایحه مهم!
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: تعداد ۵۵ نفر از نمایندگان طی درخواستی از هیأت رئیسه مجلس خواستار بررسی خارج از نوبت لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در صحن مجلس شدند.

وی با بیان اینکه این درخواست نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شده، افزود: طبق آئین‌نامه مجلس هرگاه حداقل ۵۰ نفر از نمایندگان خواستار بررسی خارج از نوبت طرح یا لایحه‌ای در صحن مجلس شوند در صورت موافقت اکثریت نمایندگان در صحن لایحه یا طرح مورد نظر خارج از نوبت در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در شرایط فعلی درگاه ملی صدور مجوز برای کسب و کار درخواست مجوز باشگاه‌ها را رأساً صادر می‌کند و وزارت ورزش و جوانان دارای یک قانون جامع برای نظارت و پیگیری امورات باشگاه‌ها نیست.

راستینه خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه اینجاست که ما نیازمند داشتن اتحادیه‌های باشگاه‌داری برای حمایت و پشتیبانی از باشگاه‌ها و ارزیابی آنها و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هستیم که در این خصوص نظام‌نامه جامع باشگاه‌داری وجود ندارد.

وی افزود: لایحه نظام جامع باشگاه‌داری که پس از رفع اشکالات قبلی در نشست‌های مشترک کمیسیون فرهنگی مجلس با دولت در کمیسیون به تصویب رسید و برای بررسی در صحن مجلس به هیأت رئیسه ارسال شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این لایحه می‌تواند باشگاه‌های کشور را سازماندهی و برای آنها اتحادیه و صنف ایجاد کند و با این کار ظرفیت حمایت و پشتیبانی از حقوق باشگاه‌ها فراهم خواهد آمد و همچنین امکان نظارت بر عملکرد باشگاه‌ها نیز به وجود خواهد آمد.

راستینه خاطرنشان کرد: در این نظام‌نامه رشته‌های ورزشی پایه مورد توجه قرار گرفته به رشته‌های المپیکی توجه شده، توجه به مناطق محروم و حمایت از نظام باشگاه‌داری در این مناطق برای استعدادیابی و شناسایی افراد مستعد در قالب باشگاه پیش‌بینی شده و ظرفیت‌های خوبی در این لایحه وجود دارد که می‌تواند ورزش قهرمانی را توسعه و ارتقاء دهد.