شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#شفافیت#مجلس

نماینده موافق طرح شفافیت: از دولت و مجمع تشخیص بپرسید چرا طرح شفافیت را قبول ندارند /مجلس را بی دلیل تخریب نکنید

نماینده موافق طرح شفافیت: از دولت و مجمع تشخیص بپرسید چرا طرح شفافیت را قبول ندارند  /مجلس را بی دلیل تخریب نکنید

رحیمی جهان آبادی درباره طرح شفافیت گفت: هیچ سیگنالی از طرف مجلس در مورد اینکه دولت یا مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح شفافیت مخالفت کند، وجود ندارد در حقیقت آن نهادها حاضر نیستند شفافیت را بپذیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تا پایان مجلس یازدهم مدت زمان زیادی باقی نمانده است اما سرنوشت « طرح شفافیت» مهمترین شعار و وعده انتخاباتی این مجلس همچنان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

در همین راستا، در مجلس شورای اسلامی درباره موضع خود نسبت به طرح شفافیت به خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: بنده از سال ۹۵ نماینده مجلس شدم آرای مهم خود درباره وزرا و سایر موضوعات مهم در را منتشر کردم چراکه بر این باور هستم اگر مردم حوزه انتخابیه بدانند چه تصمیمی و به چه دلیلی این تصمیم را گرفتم بسیار به نفع بنده است و می‌توانند حمایت کنند، البته تاکنون هم نتیجه مثبت گرفتم.

رضایی کوچی: گیر طرح شفافیت در مجلس نیست /جهان آبادی: انداختن توپ در زمین مجلس، بی مرامی است

پس‌لرزه‌های بی‌نتیجه ماندن طرح شفافیت/ باقری بناب: اگر شفافیت خوب است برای همه خوب است/ مجلس شخصی اداره می‌شود

این نماینده مجلس گفت: نمایندگان انقلابی هنگام ورود به مجلس یکی از قول‌هایی که داده بودند مربوط به شفافیت بود، در همین راستا طرحی را برای شفافیت آرای نمایندگان آوردند اما در همان مرحله ما مواردی را اضافه کردیم به این ترتیب که برخی برخی از نهادهای تصمیم‌گیر در مجلس مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و وزارت‌خانه‌ها باید مشخص شود که بنابر چه دلیلی تصمیم می‌گیرند، انتظار ما این بود که شفاف‌سازی گسترده با استقبال مواجه شود که در شورای نگهبان تأیید شد اما متاسفانه در مجمع دچار مشکل شد.

تخریب کردن مجلس خلاف منطق است

او افزود: البته در کنار طرح شفافیت ما در مجلس به صورت داوطلبانه سامانه‌های طراحی کردیم به این ترتیب که آراء و حضور مشخص می‌شود، در مجموع بنده با شفافیت مشکلی ندارم چرا که معتقد هستم یکی از اصلی‌ترین راه‌های مبارزه با فساد و راه انتخاب درست مردم و اینکه بدانند چه بر سر آنها می‌آید همین بحث شفافیت است که در همه نظام‌های دموکراتیک هم پذیرفته شده و ما هم به آن اعتقاد داریم.

رحیمی جهان‌آبادی همچنین تصریح کرد: مجلس به خوبی در مورد طرح شفافیت اقدام کرده و اینکه کسی توپ خود را در زمین مجلس بیاندازد بی‌مرامی محسوب می‌شود و تخریب بی‌دلیل مجلس است چرا که مجلس کار خود را به خوبی انجام داده، هم طرح شفافیت را تصویب کرده و سامانه داوطلبانه را راه‌اندازی کرده اما باید پرسید که چرا مجمع تشخیص مصلحت نظام و نهادهای دولتی همراهی نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه برخی بر این باور هستند که سیگنال‌های اولیه برای رد طرح شفافیت از مجلس فرستاده شد، خاطرنشان کرد: خیر، ما در کشوری هستیم که تنوع فکری در آن وجود دارد و مجلس هم برآیند تنوع فکری جامع است امکان دارد در هر طرحی و لایحه‌ای تعدادی مخالف یا موافق باشند اما مجلس با اکثریت قاطع طرح شفافیت را تصویب کرده و سامانه داوطلبانه شفافیت آرای مجلس با آمار بسیار بالا فعال است اما این تخریب کردن مجلس خلاف منطق است.

رحیمی جهان‌آبادی در پایان یادآور شد: هیچ سیگنالی از طرف مجلس در مورد اینکه دولت یا مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح شفافیت مخالفت کند، وجود ندارد در حقیقت آن نهادها حاضر نیستند شفافیت را بپذیرند و باید از آنها پرسیده شود اما چرا نپرسیدند؟

مجمع تشخیص مانع اصلی قانونی شدن مصوبه شفافیت است

یکی دیگر از امضاکنندگان طرح شفافیت معتقد است در اختیار مجلس نیست که ایرادات گرفته شده به طرح شفافیت را برطرف کند.

ضمن تأکید بر موافقت خود با طرح شفافیت آراء گفت: بنده موافق شفافیت هستم و اتفاقاً بنده سومین نفری بودم که این طرح را امضاء کرد.

این نماینده‌ مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام را مانع اصلی تصویب طرح شفافیت دانست و تصریح کرد: همه مجلس موافق طرح شفافیت هستند.

نظری خانقاه در پاسخ به اینکه چرا مجلس اقدامی برای از سر راه برداشتن این مانع نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: دست ما نیست و اختیاری در این حوزه نداریم.

27218