شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#شفافیت#مجمع تشخیص

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس:

مجلس کارش را برای طرح شفافیت کرده؛ گیر کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام است

محمدرضا رضایی کوچی گفت: مجلس کار خود را انجام داده است نکته دیگر اینکه همه حاکمیت در مجلس نیستند بلکه مجلس جزئی از حاکمیت محسوب می‌شود که ما هم کار خود را انجام دادیم و آن نهادها هم اختیارات قانونی خود را دارند، بهرحال مجلس کار خود را در مورد طرح شفافیت انجام داده است.

مجلس کارش را برای طرح شفافیت کرده؛ گیر کار در مجمع تشخیص مصلحت نظام است
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ۱۴:۰۵:۲۶
اعتمادآنلاین |

محمدرضا رضایی کوچی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که از موافقان طرح شفافیت است، در واکنش به اینکه وعده شفافیت مجلس یازدهم هنوز قانونی نشده، گفت: ما آراء خود را در معرض شفافیت قرار می‌دهیم، طرح شفافیت هنوز قانونی نشده اما بالاخره اکثر قاطع نمایندگان انجام می‌دهند چراکه خودمان این قانون را وضع کردیم اما این مصوبه در مجمع گیر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، او با اشاره به مانع اصلی تصویب نشدن طرح شفافیت افزود: در مجلس مانعی بر سر راه طرح شفافیت نبوده کما اینکه آن را تصویب کرده است.

رضایی کوچی در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند مجلسی ها با قرار دادن نام مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر قوا در طرح شفافیت، در مسیر تصویب طرح شفافیت سنگ‌اندازی کردند، تصریح کرد: خیر، گیر طرح شفافیت در مجلس نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه با توجه به اینکه به ماه‌های پایانی عمر مجلس یازدهم باقی مانده و خبری از قانونی شدن این طرح نیست، خاطرنشان کرد: مجلس وظیفه خود را انجام داده، طرحش را مصوب کرده، تبدیل به قانون شده اما رفته جای دیگر گیر کرده است، لذا مجلس مشکلی با طرح شفافیت ندارد.

رضایی کوچی درباره اینکه در هر صورت باتوجه به اینکه شعار اولیه مجلس طرح شفافیت بوده، این نهاد باید پاسخگوی به نتیجه نرسیدن طرح شفافیت باشد، یادآور شد: مجلس کار خود را انجام داده است نکته دیگر اینکه همه حاکمیت در مجلس نیستند بلکه مجلس جزئی از حاکمیت محسوب می‌شود که ما هم کار خود را انجام دادیم و آن نهادها هم اختیارات قانونی خود را دارند، بهرحال مجلس کار خود را در مورد طرح شفافیت انجام داده است.