شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

ملاقات های عسگراولادی با سیدحسن نصرالله و مسئولان حماس به روایت باهنر /او هیچگاه به سمت دیکتاتوری و خودرأی بودن نرفت

ملاقات های عسگراولادی با سیدحسن نصرالله و مسئولان حماس به روایت باهنر /او هیچگاه به سمت دیکتاتوری و خودرأی بودن نرفت

باهنر با اشاره به اعتقاد مرحوم عسگراولادی به انجام کارهای تشکیلاتی، گفت: مرحوم عسگراولادی در کارهای تشکیلاتی منظم و مشورت‌پذیر بود. همیشه معتقد بود باید اکثریت اقلیت را قانع کنند برای همین هیچگاه به سمت خودرای بودن و دیکتاتوری نرفت. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲، دهمین سالگرد درگذشت حاج حبیب الله عسگراولادی، دبیرکل فقید جبهه پیروان خط امام و رهبری، چهره شاخص حزب موتلفه و از یاران امام و رهبری بود.

در همین راستا، محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگویی با ویژه نامه دهمین سالگرد ارتحال حاج حبیب الله عسگراولادی، درباره مهمترین ویژگی مرحوم عسگراولادی گفت: ایشان در دوران پیش از انقلاب یکی از افراد تاثیرگذاری بود که پشت سر امام راحل حرکت می‌کرد. حرکت مرحوم عسگراولادی بر محور ولایت تنظیم می‌شد برای همین موضوع هیچ وقت از راه مستقیم خارج نشد.

وی در ادامه تصریح کرد: مرحوم عسگرولادی بسیار شجاع بود و تصمیم‌هایی که می‌گرفت با جرات آن‌ها را اجرا می‌کرد. این شجاعت به واسطه اخلاصی بود که که در کارها داشت. درواقع تصمیم‌هایی که می‌گرفت را با حق می‌سنجید و خدا را در نظر می‌گرفت برای همین دیگر ترسی از کسی نداشت و فقط دنبال انجام وظیفه بود.

باهنر با اشاره به اعتقاد مرحوم عسگراولادی به انجام کارهای تشکیلاتی، افزود: مرحوم عسگراولادی در کارهای تشکیلاتی منظم و مشورت‌پذیر بود. همیشه معتقد بود باید اکثریت اقلیت را قانع کنند برای همین هیچگاه به سمت خودرای بودن و دیکتاتوری نرفت.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تشریح کرد: تواضع مرحوم عسگراولادی بسیار مثال زدنی بود. غرور هیچ جایگاهی در شخصیت ایشان نداشت و این موضوع هم به واسطه همنشینی وی با قرآن بود.

باهنر با توجه به اتفاقات اخیر منطقه گفت: مرحوم عسگراولادی همیشه برای حضور در مراسم روز قدس عزم راسخی داشت و حتی با توجه به اینکه در شرایط سخت جسمانی هم بود اما باز در مراسم روز قدس حاضر می‌شد و از مردم فلسطین حمایت می‌کرد.

وی در پایان گفت: ملاقات‌های وی باسیدحسن نصرالله و مسئولان حماس و فلسطین ناشی از اعتقاد ایشان به مردم لبنان و فلسطین بود و معتقد بود با تحزب اسلامی می‌توان بر رژیم صهیونیستی پیروز شد.

2727