شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#اروپا

واشنگتن: درگیری در اوکراین به احیای صنایع داخلی آمریکا کمک می‌کند

واشنگتن: درگیری در اوکراین به احیای صنایع داخلی آمریکا کمک می‌کند

ایسنا نوشت: دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا گفت، واشنگتن درگیری در اوکراین را به معنای احیای تولیدات داخلی آمریکا می‌داند.

«جیمز اوبرایان» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در جریان سخنرانی در کمیته روابط خارجی سنا گفت: نبرد بر سر اوکراین همچنین به ما این امکان را می‌دهد که پایگاه صنعتی خود را دوباره تقویت کنیم. ما در حال ایجاد فناوری‌های جدید انرژی و قرار دادن آن‌ها در سراسر جهان هستیم. ما در حال ساخت فناوری‌های دفاعی جدید هستیم، کار در فناوری اطلاعات در حال انجام است.

رسانه روسی تاس خبر داد که این مقام آمریکایی با اشاره به گفت‌وگوها درباره امکان‌پذیری کمک‌های مالی و نظامی بیشتر واشنگتن به دولت کی‌یف، گفت: زمان اشتباهی است که از اوکراین دوری کنیم چون اوکراین برنده است.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده درخواستی به کنگره ایالات متحده برای ارائه کمک‌های نظامی و دیگر کمک‌های نظامی به اوکراین و رژیم صهیونیستی به ارزش حدود ۱۰۶ میلیارد دلار ارائه کرده بود. بر اساس اسناد کاخ سفید، درخواست برای سال مالی ۲۰۲۴ پیشنهاد اختصاص بیش از ۶۱.۴ میلیارد دلار برای اوکراین و بیش از ۱۴.۳ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی است.

310310