شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##شکر#ارزان#سهمیه#راه#است#اختصاص#کیلو#نفر

شکر ارزان سهمیه ای در راه است / اختصاص ۳ کیلو شکر ارزان به هر نفر

بازار و اصناف شکر ارزان سهمیه ای در راه است / اختصاص ۳ کیلو شکر ارزان به هر نفر

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تامین شکر مورد نیاز در بازار گفت: ۲۲۵ تن شکر سفید برای مصرف خانوار استان تخصیص داده شده است.

قیمت شکر تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت شکر، عرضه و تقاضا است. در صورتی که تقاضا برای شکر افزایش یابد و عرضه ثابت بماند، قیمت شکر افزایش خواهد یافت. عوامل دیگری مانند شرایط آب و هوایی، کشت و کار، نرخ ارز و سیاست‌های دولت نیز می‌توانند بر قیمت شکر تأثیرگذار باشند. به عنوان مثال، در صورتی که شرایط آب و هوایی برای کشت شکر مناسب نباشد و محصول کاهش یابد، قیمت شکر افزایش خواهد یافت. همچنین، نرخ ارز و سیاست‌های دولت نیز می‌توانند به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت شکر تأثیرگذار باشند.

سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران، درباره تخصیص سهمیه ۲۲۵ تن مرحله اول شکر فله مصرف خانوار استان اظهار کرد: قیمت مصوب برای فروش به مصرف کننده به ازای هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه حداکثر سهمیه خرید برای هر نفر به میزان سه کیلوگرم است،گفت: در مکان‌های توزیع شکر، نصب بنر و درج عبارت تنظیم بازار و قیمت مصرف کننده الزامی است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: اعلام لیست مباشران دریافت کننده و لیست خریدار توسط عاملان فروش به همراه اطلاعات ثبت شده شکر به مدیریت بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی استان جهت رصد و پایش ضروری است.

جعفری افزود: نظارت و بازرسی از روند توزیع با قیمت مصوب و میزان در نظر گرفته شده به عهده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است و در هر مرکز توزیع  استقرار بازرسان بسیج و همکاران جهاد کشاورزی آن شهرستان برای صحت توزیع ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: حداکثر مهلت جذب سهمیه تخصیصی شکر تا ۲۰ آبان ماه امسال است و در صورت  جذب نشدن سهمیه آن شهرستان به شهرستان‌هایی که جذب کامل انجام دادند تخصیص خواهد یافت.