شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت سوخت#خودرو

آخرین وضعیت کارت سوخت هوشمند / مالکان خودرو به این سامانه مراجعه کنند

اقتصاد آخرین وضعیت کارت سوخت هوشمند / مالکان خودرو به این سامانه مراجعه کنند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام اعلام کرد: امکان رهگیری و مشاهده آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت از طریق «سامانه سخا» امکان‌پذیر است.

سوخت وسایل نقلیه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای هر کشور است و از جمله موارد استراتژیک و تعیین‌کننده در اداره یک جامعه به حساب می‌آید. سیستم کارت سوخت هوشمند نیز، طرحی نوین در دنیای اقتصاد و انرژی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: امکان رهگیری و مشاهده آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت در بستر اینترنت و از طریق «سامانه سخا» امکان‌پذیر است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام از امکان رهگیری و مشاهده آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت در بستر اینترنت و از طریق سامانه سخا خبر داد و گفت: هم اکنون تمامی مالکین وسایل نقلیه می‌توانند در بستر اینترنت از طریق آدرس //sakha.epolice.ir و پس از انجام فرآیند احراز هویت، نسبت به رهگیری کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه خود اقدام نمایند.

وی افزود: اخذ شماره بارکد پستی کارت‌های صادر شده از طریق این درگاه و بدون مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نیز میسر است، تا با وارد کردن بارکد پستی مورد اشاره در سامانه رهگیری مرسولات پستی در بستر اینترنت به آدرس از وضعیت توزیع کارت سوخت خود مطلع شوند.

پرویز ایدون ضمن اشاره به اینکه مالکین خودروها در صورت مفقودی کارت سوخت در نخستین فرصت به دفتر پلیس ۱۰+ مراجعه و درخواست صدور المثنی نمایند، تصریح کرد: چنانچه کارت سوخت خودرویی در یکی از باجه‌های معطله پستی وجود داشته باشد، مالک خودرو می‌تواند به همراه مدارک شناسایی خود و خودرو به همان باجه معطله ذکر شده در سامانه رهگیری مرسولات پستی مراجعه و کارت خود را دریافت نماید.

وی در خصوص پیگیری صدور کارت سوخت المثنی صرفاً از طریق سامانه مربوطه امکان‌پذیر است، اظهار کرد: تمامی کارتهای سوخت دارای رمز می‌باشند و رمز همه آنها به صورت پیش فرض ۴ رقم آخرکد ملی « مالک کارت هوشمند سوخت» است. همچنین بعد از دریافت کارت حتماً باید یک بار از آن برای سوختگیری استفاده کنند تا فعال شود.