شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس#هواپیما

نماینده مجلس: به‌جای ۴۰۰ هواپیما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم

نماینده مجلس: به‌جای ۴۰۰ هواپیما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم

ایسنا نوشت:محمدرضا رضایی کوچی ؛ نماینده مجلس گفت : اکنون به حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز داریم اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم که در حال فعالیت هستند. فاصله زیادی بین نیاز ناوگان با ناوگان فعال وجود دارد. به همین دلیل است که برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز بلیت ها را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز ناوگان هوایی کشور ۴۰۰ هواپیما است اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم فلذا برای جبران این فاصله در تلاش هستیم تا از ظرفیت هواپیماهای خارجی در مسیرهای داخلی در طول اجرای برنامه هفتم توسعه استفاده کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور و تمهیداتی که باید در طول اجرای برنامه هفتم توسعه برای ارتقای این ناوگان اندیشیده شود، بیان کرد: ناوگان هوایی فاصله زیادی با آنچه که نیاز است، دارد. اکنون به حدود ۴۰۰ هواپیما نیاز داریم اما حدود ۱۵۰ هواپیمای فعال داریم که در حال فعالیت هستند. فاصله زیادی بین نیاز ناوگان با ناوگان فعال وجود دارد. به همین دلیل است که برخی شرکت‌های هواپیمایی نیز بلیت ها را با قیمت بالاتر به فروش می رسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه به هر دلیلی در طول چند سال گذشته نتوانستیم هواپیما وارد کنیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت ناوگان هوایی کشور چندان مناسب نیست، عمر ناوگان هوایی بالا رفته است و از سوی دیگر روزانه تقاضا برای استفاده از پروازها در حال افزایش است، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت ناوگان هوایی با مشکل مواجه است.

۲۳۳۲۲۰