شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن

اجاره این خانه حدود ۷۰ میلیون در ماه آب می‌خورد/ قیمت‌ مسکن همچنان در اوج + جدول

اقتصاد اجاره این خانه حدود ۷۰ میلیون در ماه آب می‌خورد/ قیمت‌ مسکن همچنان در اوج + جدول

قیمت مسکن در پایتخت همچنان بالا است و بسیاری از افراد توان اجاره خانه حتی در نقاط مرکزی شهر را ندارند. حتی در قسمت‌های جنوبی تهران هم، هزینه اجاره خانه نزدیک به نیمی از حقوق یک کارمند را در بر می‌گیرد.

افزایش قیمت مسکن به خصوص در تهران چند سالی است که به یکی از معظلات اصلی زندگی پایتخت نشینان تبدیل شده است. در این مدت، خرید مسکن در تهران به رویایی دست نیافتنی بدل شد و اکثرا امید داشتند که بتوانند حداقل مسکنی با متراژ پایین در پایتخت اجاره کنند، اما با قیمت‌های کنونی مسکن، امکان اجاره خانه هم از خیلی از افراد سلب شده است.

قیمت اجاره خانه‌ها در بازار همچنان از توان بسیاری از موجران بالاتر است و اگرچه هر چه به سمت شمال شهر تهران بروند، باید هزینه بالاتری را بپردازند؛ اما اجاره یک خانه در نقاط مرکزی شهر هم، حداقل۳۰ تا ۴۰ درصد حقوق کارمندان را در برمی گیرد.

بازار مسکن برای خرید و اجاره همچنان با اعداد و ارقام نجومی مواجه است. اجاره کردن خانه در بسیاری از نقاط تهران به راحتی امکان‌پذیر نیست و البته قشر خاصی توانایی پرداخت مبلغ پیش پرداخت و اجاره بها را دارند؛ به همین دلیل است که اجاره کردن خانه در شمال شهر تهران، مخاطبان خاص خود را دارد.

الهیه یکی از محله‌های شمال شهر تهران و منطقه شمیران است. الهیه از شمال تا تجریش، از غرب تا خیابان ولیعصر و اتوبان مدرس، از جنوب تا پل صدر و از شرق تا خیابان شریعتی وسعت پیدا می‌کند. این بخش اعیان نشین شهر، در منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات واقع شده‌است. بر این اساس، اگر قصد اجاره یک واحد نوساز در الهیه را دارید، یک واحد ۱۷۰ متری ۳ اتاق خواب و پارکینگ، آسانسور، انباری دارد را با رهن کامل ۳ میلیارد تومان برای اجاره آگهی شده است.

اگر در همین محل مد نظر دارید یک واحد آپارتمانی که ۱۵۵ متر دارد و دارای تمام امکانات و ۳ اتاق خواب است را اجاره کرده و البته به دنبال خانه‌ای نوساز هم می‌گردید، می‌توانید یک واحد مسکونی با این مشخصات را با ودیعه ۱ میلیاردو ۱۲۰ میلیون تومان در الهیه اجاره کنید.

فرمانیه که در منطقه یک شهرداری تهران و در قسمت شمالی این شهر واقع شده، یکی دیگر از محله‌های لوکس و مدرن و البته گران شهر تهران است، اگر قصد اجاره خانه نوساز در این محل را دارید، یک واحد ۱۲۰ متری که دارای تمام امکانات است و ۲ اتاق خواب دارد را با رهن ۳۰۰ میلیون و اجاره ماهانه ۶۶ میلیون تومانی در دسترس دارید که در فرمانیه قیمت‌گذاری شده است.

یک خانه سه خوابه ۲۳۰ متری که انباری، آسانسور و پارکینگ داشته و نوساز است، در این محله از سوی مالک، با ودیعه ۵ میلیارد تومانی قیمتگذاری شده است.

اگر قصد اجاره ملک در قیطریه را دارید، یک واحد دیگری که ۱۲۰ متری، دو خوابه با پارکینگ، انباری و آسانسور را می‌توان با رهن ۵۰۰ میلیون و اجاره ۵۵ میلیون تومانی دریافت کرد.

همچنین یک واحد دیگری در نیاوران با متراژ ۳۳۰ متر در حالی که نوساز است و ۴ اتاق خواب دارد، با مبلغ رهن کامل ۸ میلیارد تومانی برای اجاره، آگهی شده است.

محله تجریش با قدمت چند صد ساله‌ و آب‌ و هوای دلپذیری که برگرفته از کوه‌های البرز است، یکی از مناطق پرطرفدار برای افراد متمول به شمار می‌آید. منطقه تجریش در تقسیمات شهرداری تهران در منطقه یک قرار می‌گیرد. از شرق به خیابان تجریش، از شمال به منطقه دربند، از غرب به منطقه زعفرانیه و محمودیه و از جنوب به بزرگراه صدر و مدرس منتهی می‌شود.

اگر در تجریش به دنبال خانه نوساز هستید، یک واحد با متراژ ۹۶متری که انباری، آسانسور، پارکینگ دارد را با پول پیش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون و اجاره ۱۰۰ هزار تومانی در تجریش می‌توان کرایه کرد.

البته باید توجه داشت که با توجه به سال ساخت، منطقه و برخورداری از امکاناتی مانند آسانسور، پارکینگ و انباری قیمت‌ها متغیر است.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات بیشتری درباره قیمت رهن و اجاره نوساز در مناطق مختلف تهران را به‌دست خواهید آورد.

قیمت-مسکن

توجه داشته‌ باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در مناطق مختلف تهران برای اجاره گذاشته شده‌اند و نرخ‌های ذکر شده قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت‌ها در هر منطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.