شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ملت ایران

قربانیان اصلی مسعود رجوی این افراد بودند / ارتباط منافقین با خانواده هایشان ممنوع است

قربانیان اصلی مسعود رجوی این افراد بودند / ارتباط منافقین با خانواده هایشان ممنوع است

فارس نوشت: مدیرعامل انجمن نجات در تحلیل فیلم سرهنگ ثریا گفت: سازمان مجاهدین خلق، که به حق از جانب ملت ایران عنوان "منافقین" را به خود اختصاص داده است، تجربه‌ای سخت و خون‌بار برای جمهوری اسلامی نوپا بوده که این تجربه پرهزینه باید حتما به اشکال مختلف برای نسل‌های آینده جهت پیشگیری از وقوع موارد مشابه بازگو شود.

ابراهیم خدابنده عضو سازمان سازمان مجاهدین خلق ( منافقین ) که اکنون مدیرعامل تشکلی به نام انجمن نجات برای جدایی اعضای این فرقه است درباره فیلم سرهنگ ثریا گفت: موضوع فیلم سرهنگ ثریا تاکنون راه به سینمای ایران نداشته است. خانواده‌های اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که رنج‌های بسیاری را طی ده‌ها سال به خاطر ربوده شدن ذهن و جسم فرزندانشان تحمل کردند برای اولین‌بار موضوع یک فیلم سینمایی شدند.

وی افزود: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) سالهاست که ارتباط اعضای خود با خانواده‌هایشان را ممنوع کرده است و خانواده‌ها سالیان سال است که خبری از فرزندان خود ندارند. در فیلم «سرهنگ ثریا» خانواده‌ها که بعضا از طریقی متوجه شده‌اند که فرزندانشان در اشرف عراق گرفتار هستند، برای ارتباط با آن‌ها عازم عراق می‌شوند؛ ثریا یکی از این مادران است که سالیان سال است از تنها پسرش امیر بی‌خبر است و از محل فرزند خود مطلع شده که عازم بیابان‌های عراق می‌شود.

«سرهنگ ثریا» روایت مادران بی‌فرزند؛ فرزندان بی‌سرزمین

ترور امام جمعه معروف که «خمینی آذربایجان» بود /جزئیات یک ترور شبانه

جزئیات جدید از مرگ مسعود رجوی /یک پایش قطع شده و بینایی خود را از دست داده بود /شرطی که آمریکا برای سرکرده منافقین گذاشت

خدابنده با دسته‌بندی کردن قربانیان در سازمان مجاهدین خلق گفت: دسته اول قربانیان ترور هستند. کسانی که آماج سوء قصدها و ترورهای کور و وحشیانه این سازمان خصوصا در اوایل دهه شصت قرار گرفتند. بسیاری از این قربانیان هیچ سمت نظامی یا حتی دولتی نداشتند و از عادی‌ترین مردم ایران بودند. دسته دوم مردم آزادیخواه عراق هستند که قربانی سرکوب این سازمان در همدستی با صدام حسین گردیدند. این دسته شامل شیعیان عراق در جنوب و کردهای عراق در شمال این کشور می‌شوند که جنایات بسیاری توسط عوامل فرقه رجوی علیه آنان صورت گرفت و دسته سوم اعضای خود سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و خانواده‌های آنان هستند. به حق می‌توان گفت که مقدم‌ترین قربانیان "نفاق" مسعود رجوی، که فریب شعارهای کذب اسلام پناهی و وطن پرستی و استقلال طلبی او را خورده و زندگی خود را به فنا دادند، اعضای فرقه خودش هستند.

خدابنده خاطرنشان کرد: سازمان مجاهدین خلق، که به حق از جانب ملت ایران عنوان "منافقین" را به خود اختصاص داده است، تجربه‌ای سخت و خون‌بار برای جمهوری اسلامی نوپا بوده که این تجربه پرهزینه باید حتما به اشکال مختلف برای نسل‌های آینده جهت پیشگیری از وقوع موارد مشابه بازگو شود.

گفتنی است با سقوط صدام در سال ۱۳۸۲، شرایطی بوجود آمد که تعداد زیادی از اعضای مجاهدین خلق در قرارگاه اشرف در عراق توانستند فرار کرده و خود را به ایران برسانند. تعدادی از این افراد در ایران شروع به فعالیت کردند و به تدریج انجمن نجات شکل گرفت. ابراهیم خدابنده که خود یکی از اعضای سابق فرقه رجوی است مدیرعامل انجمن نجات است. انجمن نجات در سال ۱۳۹۴ به عنوان یک سازمان مردم نهاد ثبت رسمی شده است.

27218