شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک#افزایش#نرخ#بهره#این#بانک#خودروهای#شده#تست#ایمنی

از افزایش نرخ بهره این بانک تا خودروهای شکست خورده در تست ایمنی

اقتصاد از افزایش نرخ بهره این بانک تا خودروهای شکست خورده در تست ایمنی

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا به صفحه نخست روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۱۶ آبان ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها آزمایش‌هایی انجام داد تا بررسی کند که صندلی‌های عقب چهار خودروی پیکاپ سایز بزرگ در تصادف‌های خاص چقدر ایمن هستند. متأسفانه، نتایج نشان داد که این خودروها در محافظت از سرنشینان صندلی عقب عملکرد خوبی نداشتند. IIHS (موسسه بیمه ایمنی بزرگراه) ایمنی چندین خودروی پیکاپ را در نوعی تصادف آزمایش کرد. آنها دریافتند که مدل‌های ۲۰۲۳ Stellantis Ram ۱۵۰۰، فورد F-۱۵۰ و جنرال موتورز شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ در قسمت کابین خدمه در این نوع تصادف عملکرد خوبی نداشته و امتیاز ضعیفی به آنها داده شده است. با این حال، کابین خدمه تویوتا توندرا ۲۰۲۳ کمی بهتر عمل کرد و امتیاز دریافت کرد.

بانک مرکزی استرالیا روز سه شنبه نرخ بهره اصلی خود را به میزان کمی (۰.۲۵ درصد) افزایش داد. این نخستین بار است که آنها از ماه ژوئن این کار را انجام می‌دهند. نرخ بهره جدید اکنون ۴.۳۵ درصد است که بالاترین نرخ بهره در ۱۲ سال گذشته است. بانک مرکزی استرالیا برای سیزدهمین بار از ماه می‌۲۰۲۲ نرخ بهره را افزایش داده است. البته انتظار همچین اقدامی از این بانک بود، زیرا نرخ تورم در استرالیا در این مدت بالاتر از حد انتظار بود و قیمت‌ها در مدت سه ماه ۱.۲ درصد و در طول سال ۵.۴ درصد افزایش یافت.. افزایش قیمت‌ها عمدتا به دلیل گرانی بنزین بوده است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

داده‌های تجاری چین در ماه اکتبر نشانه‌های مثبت و منفی را برای اقتصاد نشان داد. از جنبه مثبت، افزایش غیرمنتظره در میزان واردات کالا به چین بود. با این حال، از جنبه منفی، به نظر می‌رسد که تقاضا برای کالاهای چینی از سایر کشورها به آن سرعتی که انتظار می‌رود رشد نمی‌کند. به طور کلی، وضعیت کمی نابسامان است و مشخص نیست که آینده اقتصاد چین چگونه خواهد بود. در ماه گذشته میزان واردات کالا به کشور چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که میزان خروج کالا از کشور ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت اندکی کاهش یافت زیرا اطمینانی وجود ندارد که مردم در آینده به چه مقدار نفت نیاز خواهند داشت و همچنین مطمئن نیستند که آیا فدرال رزرو ایالات متحده چه اقدامی در خصوص تغییر نرخ بهره انجام خواهد داد. تولید کمتر نفت توسط عربستان سعودی و روسیه، نگرانی مردم از تغییر قیمت نفت را افزایش داد. شاخص جهانی برنت به زیر ۸۵ دلار در هر بشکه سقوط کرد، در حالی که وست تگزاس اینترمدیت نزدیک به ۸۰ دلار بود. کشورهای اوپک پلاس در آخر هفته اعلام کردند که کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز را تا پایان سال تمدید خواهند کرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

شرکت نایک (Nike) علیه New Balance و Skechers اقدام قانونی کرده است و ادعا کرده است که آنها از فناوری نایک برای ساخت قسمت بالایی کفش‌های کتانی بدون مجوز کپی کرده‌اند. نایک در دادگاه فدرال علیه این شرکت‌ها شکایت کرده است. نایک یک فناوری به نام "Flyknit" دارد که از آن در کفش‌های مخصوص دویدن، فوتبال و بسکتبال خود استفاده می‌کند. برخی دیگر از شرکت‌ها مانند New Balance و Skechers متهم به استفاده از این فناوری بدون اجازه در کفش‌های خود شدند که منجر به شکایت‌های قضایی شد.

نرخ افزایش قیمت کالاها و خدمات در فیلیپین در ماه اکتبر بیش از حد انتظار کاهش یافت. این بدان معناست که ممکن است افرادی که مسئولیت مدیریت پول کشور را بر عهده دارند، تصمیم بگیرند تا از به کارگیری روش انقباض پول و سرمایه صرف نظر کنند. هزینه مصرف‌کننده نسبت به سال گذشته ۴.۹ درصد افزایش یافته است. این کمتر از آن چیزی است که بسیاری از کارشناسان و بانک مرکزی پیش‌بینی کرده بودند.