شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#خاورمیانه#وزیر خارجه#آنکارا

بلینکن: با فیدان درباره تلاش برای صلح پایدار در خاورمیانه رایزنی کردیم

بلینکن: با فیدان درباره تلاش برای صلح پایدار در خاورمیانه رایزنی کردیم

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در فرودگاه آنکارا اعلام کرد که با همتای ترکیه‌ای خود درباره تلاش برای برقراری صلح پایدار در خاورمیانه رایزنی کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران در فرودگاه آنکارا در این باره اظهار کرد: من با وزیر امور خارجه ترکیه درباره تلاش‌ها برای گسترش کمک‌های بشردوستانه و جلوگیری از تشدید و گسترش درگیری در غزه صحبت کردم.

طبق گزارش شبکه الجزیره، بلینکن گفت: ما سخت تلاش می‌کنیم تا کمک های بشردوستانه بیشتری به نوار غزه برسانیم و به خارج کردن افراد از آن ادامه دهیم. من فکر می‌کنم در روزهای آینده خواهیم دید که کمک‌ها می‌تواند به روش‌های قابل توجهی گسترش یابد. آمریکا نگران وضعیت نوار غزه است و با اسرائیلی‌ها برای انجام اقداماتی جهت «به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان» گفتگوهایی داشته است.

وزیر خارجه آمریکا افزود: در آنکارا درباره بحران غزه، کمک رسانی و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها گفتگو کردیم. هر کاری از دستمان بر می‌آید برای آزادی بازداشت شدگان توسط حماس (اسرای صهیونیست در غزه) انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: تلاش‌های ما برای دستیابی به آتش‌بس در غزه با افزایش تعداد قربانیان در میان زنان و کودکان ادامه دارد. ما از میزان نگرانی‌ها در مورد تعداد زیاد قربانیان زن و کودک آگاه هستیم و این چیزی است که ما هر روز با اسرائیلی‌ها درباره آن در ارتباط هستیم.

بلینکن همچنین اعلام کرد: ما در حال ارتباط با اسرائیلی‌ها هستیم تا اقداماتی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام دهیم و برای رساندن کمک‌ها به غزه تلاش می‌کنیم.

بلینکن ظهر امروز با هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای خود در مقر وزارت خارجه ترکیه در آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرد.

برخی منابع رسانه‌ای هدف از این سفر را آرام کردن موضع ترکیه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ارزیابی کرده‌اند.

با این حال برخی گزارش‌ها و تصاویر منتشره از این دیدار حاکی از آن است که وزیر خارجه ترکیه از در آغوش گرفتن بلینکن خودداری کرده که همین امر ناخرسندی و خشم وزیر خارجه آمریکا را موجب شده است.

310310